Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAta, Seda
dc.contributor.authorKarayol, Seda
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:36Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:36Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1302-9703
dc.identifier.issn2149-9047
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJME56SXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8561
dc.description.abstractThe aim of this research is to identify the preschool teacher opinions on undesirable behaviors in classroom. To this end, 40 preschool teachers were interviewed. Convenience sampling method was used when creating the study group. The research was conducted with qualitative case study. The preschool teachers were asked about their opinions on undesirable behaviors in classroom with the semi-structured interview forms. Answers of the teachers were analyzed with the content analysis method. The data obtained were analyzed with the categorical analysis technique. The findings were classified as the most observed undesirable behaviors, short-term undesirable behavior intervention methods and long-term undesirable behavior intervention methods. According to the findings, the most observed undesirable behaviors were “disobedience to instructions". It was seen that the teachers used 9 different short-term intervention methods for undesirable behaviors; they resort to the “carrot-and-stick” method most. The teachers used 17 different short-term intervention strategies and reported that they “looked for solutions together with parents” most.en_US
dc.description.abstractBu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin sınıf içinde istenmeyen davranışlara ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda 40 okul öncesi öğretmeniyle görüşme gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubu oluşturtulurken kolay ulaşılabilir durum örneklemesinden yararlanılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden tekli durum çalışması deseniyle yürütülmüştür. Yarı-yapılandırılmış görüşme formlarıyla okul öncesi öğretmenlerine sınıf içinde istenmeyen davranışlara ilişkin görüşleri sorulmuştur. Öğretmenlerden alınan cevaplar içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Elde edilen veriler, kategorisel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgular; en sık karşılaşılan istenmeyen davranışlar, kısa vadeli istenmeyen davranışlara müdahale yöntemleri, uzun vadeli istenmeyen davranışlara müdahale yöntemleri olarak temalandırılmıştır. Elde edilen bulgulara göre; öğretmenlerin sınıflarında en sık karşılaştıkları istenmeyen davranışın “yönergelere uymama” olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin istenmeyen davranışlara yönelik kısa vadeli çözüm önerileri incelendiğinde ise kullanılan 9 farklı strateji olduğu görülmüş, en sık “ödül/ceza” yöntemine başvurduklarını belirtmişlerdir. Öğretmenlerin istenmeyen davranışlara yönelik uzun vadeli çözüm önerileri incelendiğinde ise toplamda 17 farklı stratejinin ifade edildiği görülmüş, en sık “aileyle birlikte çözüm yolları aradıkları”nı dile getirmişlerdiren_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titlePreschool Teacher Opinions on Undesirable Behaviorsen_US
dc.item-title.alternativeOkul Öncesi Öğretmenlerinin İstenmeyen Davranışlar Hakkındaki Görüşlerien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issueÖzel Sayıen_US
dc.identifier.startpage123en_US
dc.identifier.endpage141en_US
dc.relation.journalEskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster