Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUlubey, Özgür
dc.contributor.authorBaşaran, Semra
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:37Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:37Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn2146-3638
dc.identifier.issn2619-9068
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31704/ijocis.2019.012
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpRek56Z3lNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8562
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the initial teacher training programs updated in 2018 in Turkey. In the study, the basic interpretive research design was used. Participants of the study were 32 faculty members from different programs in a faculty of education of a university in the western part of Turkey. Data were collected via face to face interviews using semistructured interview form. Findings of the study generally revealed that 2018 initial teacher training programs were not prepared in line with curriculum development principles. The faculty members think that the changes in the programs cannot meet the needs of qualified teacher training. They recommended updating the teacher training programs in line with the curriculum development principles, increasing the weekly course hours, adding the implementation hours in the courses and adding the school experience course back to the programs.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada Türkiye’de 2018 yılında güncellenen öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden temel yorumlayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, Türkiye’nin batı bölgesinde yer alan bir üniversitenin eğitim fakültesinde farklı programlarında görevli 32 öğretim üyesidir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formunun kullanıldığı yüz yüze görüşmeler ile toplanmıştır. Öğretim üyelerinden elde edilen veriler tümevarımsal içerik analizi yaklaşımı ile çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları 2018 öğretmen yetiştirme lisans programlarının genel olarak program geliştirme ilkelerine uygun bir şekilde hazırlanmadığı göstermiştir. Öğretim üyeleri, programlardaki değişikliklerin nitelikli öğretmen yetiştirme ile ilgili ihtiyaçları karşılayamayacağını düşünmektedirler. Programların program geliştirme ilkeleri gözetilerek güncellenmesini, haftalık ders saatlerinin arttırılmasını, derslere uygulama saatlerinin eklenmesini ve okul deneyimi dersinin programa geri eklenmesini önermektedirler.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEvaluation of 2018 initial teacher training programsen_US
dc.item-title.alternative2018 öğretmen yetiştirme lisans programlarının değerlendirilmesien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.31704/ijocis.2019.012
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage263en_US
dc.identifier.endpage300en_US
dc.relation.journalUluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster