Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaymakcı, Güliz
dc.contributor.authorOrhan, Tuğçe Y.
dc.contributor.authorAycan, H. Şule
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:38Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1308-8963
dc.identifier.issn1308-8971
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZek9UazBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8566
dc.description.abstractThe current study it was attempted to determine the ability of middle school students, pre-service science teachers and physics and chemistry graduates enrolled in a pedagogical formation program for questioning well-established scientific facts related to the structure of atom by investigating the models they have constructed in their minds about the structure of atom. The participating students were asked to draw the atom models in their minds, to illustrate their knowledge about the attraction and repulsion of electric forces and to indicate what would happen if the reverse of what they know where the truth through drawings. The study employed the phenomenological design. The qualitative data collected from the students were first grouped through coding. Then, categories and themes were created from the codes and frequency and percentage values related to the categories and themes were calculated. The results of the study have revealed that adequate success for these research group has not been accomplished in teaching of abstract concepts in each level of education.en_US
dc.description.abstractÇalışmada; ortaokul öğrencileri, eğitim fakültesi fen bilgisi öğretmenliği öğrencileri ile pedagojik formasyon kursuna katılan fizik ve kimya bölümü mezunlarının atomun yapısı konusunda zihinlerinde oluşturdukları modeller ile genel geçer olarak kabul edilen bilimsel gerçekleri sorgulayabilme düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla katılımcılara zihinlerindeki atom modellerini çizmeleri, elektriksel yüklerin birbirlerini çekip itmeleri hakkında var olan bilgilerini aktarmaları ve katılımcılarda bulunan bu bilginin tam tersi olsaydı olacaklarla ilgili görüşlerini şekil çizerek belirtmeleri istenmiştir. Çalışmada fenomolojik desen kullanılmıştır. Araştırma örneklemini Muğla merkez ve köylerindeki ortaokul dördüncü sınıf öğrencileri, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan öğrenciler ile yine aynı fakültenin pedagojik formasyon kursuna katılan öğrenciler oluşturmaktadır. Elde edilen veriler, öncelikle kodlanarak gruplandırılmıştır. Daha sonra kodlardan kategoriler ve temalar oluşturularak bu kategori ve temalara ilişkin frekans ve yüzde değerleri hesaplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, incelenen araştırma grubu için her eğitim kademesinde soyut kavramların öğretiminde yeterli başarının sağlanamadığını göstermektedir.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMental Models of the Students From Different Levels of Education About the Structure of Atomen_US
dc.item-title.alternativeFarklı Eğitim Düzeyindeki Öğrencilerin Atomun Yapısına İlişkin Zihinsel Modellerien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTemp-; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage14en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.relation.journalBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster