Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAltan, Bilge Aslan
dc.contributor.authorKaralar, Halit
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:40Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:40Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJeU9UWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8575
dc.description.abstractThe study concerns the effects of the technology use among students in basic education. Therefore, the study aimed to benefit from primary education teachers’ experiences on students cans and cants due to technology use. The study was based on qualitative research approach with descriptive design. 60 primary education teachers, 30 from rural and 30 from urban school district, participated in the study. The participants were asked two open-ended questions with a written form and the responses were analyzed via content analysis. The results showed that teachers had consensus on students’ cans due to technology while students’ cants differed between rural and urban region teachers. All teachers highlighted that students are good at playing games, doing research, making quick decision and operating any technological devices. However, rural region teachers embarked that students were lack of individual and social skills while urban region teachers emphasized lack of academic skills due to technology use. The results provided a frame that students as young learners get affected from technology both positively and negatively. However, unimproved skills seem more prominent regarding this study. In the light of the results, related recommendations were presented for stakeholders.en_US
dc.description.abstractBu çalışma teknoloji kullanımının ilkokul öğrencileri üzerinde bıraktığı etkileri temel almaktadır. Bu sebeple, öğrencilerin teknoloji kullanımından kaynaklı kazançları ve kayıplarına yönelik ilkokul öğretmenlerinin deneyimlerinden faydalanılması amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yaklaşımını temel alan betimleyici desende yürütülmüş bir çalışmadır. Çalışmaya 30’u kırsal 30’u şehir bölgesinde görev yapan toplamda 60 sınıf öğretmeni katılmıştır. Katılımcılara yazılı formda iki açık uçlu soru yöneltilmiş ve bu cevaplar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar tüm öğretmenlerin kazançlar konusunda ortaklaştığını, fakat kayıplar konusunda şehir ve kırsal bölgede görev yapan öğretmenler arasında farklılaşma yaşandığını göstermiştir. İki bölgede görev yapan öğretmenler kazançları, oyun oynama, araştırma yapma, hızlı karar verme ve yeni teknolojik araçları kullanabilme konusunda ortaklaşırken; kırsal bölgede görev yapan öğretmenler bireysel ve sosyal becerilerde kayıplar yaşandığını, şehir bölgesinde görev yapan öğretmenlerse akademik becerilerde kayıplar yaşandığını belirtmiştir. Sonuçlar öğrencilerin hem olumlu hem de olumsuz şekilde teknoloji kullanımından etkilendiğini gösterse de, bu çalışmada olumsuz etkiler biraz daha ön plana çıkmıştır. Bu bağlamda ilgili paydaşlara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleHow students digitally age: by gaining or losing?en_US
dc.item-title.alternativeÖğrenciler teknoloji ile nasıl büyüyor: kazanarak mı kaybederek mi?en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage738en_US
dc.identifier.endpage749en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster