• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rekabet Aracı Olarak Tasarım Faktörünün Duygu Aracılığıyla Hatırlanabilirlik Yaratma Etkisine Yönelik Bir Araştırma

Tarih

2012

Yazar

Güzel, F. Özlem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Turizm sektörü yapısı itibariyle, müşteri değerini artırmak ve işletmeleri rakiplerinden farklılaştırmak için geniş ürün ve hizmet tekliflerinin tasarlanmasını zorunlu hale getiren bir sektördür. Hazcı (hedonik) tüketimin giderek arttığı 21. yüzyılda artık turistler, gerek seyahat acentelerinin ve/veya tur operatörlerinin kataloglarından gerekse bilgisayar başında internetten gidecekleri tatil destinasyonunu ve konaklama yapacakları işletmeleri seçerken ekonomik kriterlerin yanı sıra özellikle tasarım gibi çekici faktörleri de ön planda tutmaktadırlar. Bu bağlamda, bu araştırmanın amacı, farklı tema ve konsept uygulamalarının giderek yaygınlaştığı turizm sektöründe kullandıkları tasarımların duygusal değer yaratma ve hatırlanabilirlik etkisi yaratma durumunun analiz edilmesidir. Konaklama işletmelerinde kullanılan tasarım faktörünün, müşteriler üzerinde yarattığı etki aracılığıyla tatil deneyimlerinin hatırlanabilir bir deneyime dönüşümü yapısal eşitlik yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda tasarım faktörünün müşteriler üzerinde duygusal değer yarattığı ve taklit edilemez bu duygusal değer neticesinde bütünsel tatil deneyimiyle hatırlanabilirlik arasında anlamlı bir ilişki olduğu keşfedilmiştir
 
Because of its nature, the tourism sector makes it mandatory to design the offerings of product and services in a wide range in order to maximize the customer value and differentiate the business’ from its competitors. Hedonistic consumption increasing at the 21 Century, tourists reserve the forefront pulling factors such as design as well as economic criteria when choosing the holiday destination or accommodation business from the travel agencies’ and / or tour operators’ catalogs or from the internet. The purpose of this research is to analyze the effect of the accommodation business’ designs creating emotional value and rememberability, in the tourism industry in which practice of using theme and concept getting increasingly widespread. The impact of transformation of the designs’ creating emotional effects in to unforgettable holiday experience was analyzed with structural equation method. It has been founded that the design factor creates emotional value on tourist and there is the significant relationship between the inimitable emotional effects and rememberability.
 

Kaynak

Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi

Cilt

9

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJNE5UUTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8613

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.