• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hüzün Turizmi Katılımcılarının Seyahat Motivasyonlarının Belirlenmesi

Tarih

2013

Yazar

Kurnaz, Hande Akyurt
Çeken, Hüseyin
Kılıç, Burhan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Turizmin gelişmesiyle birlikte ülkeler turizmden elde ettikleri gelirleri arttırmak amacıyla birbirleriyle rekabet etmektedirler. Rekabetin artmasıyla, ülkelerin sahip oldukları yörelerin birer destinasyon olarak pazarlanması kavramı ortaya çıkmıştır. Bu noktadan hareketle ülkeler, sahip oldukları şehirleri veya bölgeleri turistik açıdan pazarlamaktadır. Turistik açıdan pazarlanmanın artmasıyla, destinasyonlar arasında farklılıklar ve talebe bağlı olarak şekillenen özel ilgi turizmi türleri oluşmuştur. Bu özel ilgi turizmi türlerinden biri de hüzün turizmidir. Hüzün turizmi, ölüm, acı, keder vb. duygular ile ilgili olan bir özel ilgi turizm türüdür. Çalışmanın amacı, hüzün turizmi katılımcılarının seyahat motivasyonlarının belirlenmesidir. Anket veri toplama yöntemi ile çalışmanın verileri toplanmıştır. Elde edilen veriler uygun istatistik programında analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, hüzün turizmi katılımcılarının seyahat motivasyonlarını etkileyen itici faktörler dört faktör grubu altında incelenerek, konu ile ilgili yapılacak çalışmalara çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
 
In recent years, with the development of tourism, various countries have been competing with each other in order to increase their revenues from tourism. With increased competition, the concept of marketing the regions of countries as destinations has been emerged. From this point, countries are marketing their cities or regions in terms of tourism. With this increase in marketing in terms of tourism, differences among destinations and special interest tourism depending on demand have formed. One type of this interest tourism is dark tourism which is related to concept of death or the feelings such as pain, grief, and etc. The purpose of this study is to determine the dark tourism participants' travel motivations. Study's datas were collected by a questionnaire method of data collection.The datas were analyzed by using a suitable statistical program. As a result of this study, travel motivations of the dark tourism participants were examined under four factors and various suggestions were made for future studies on the subject.
 

Kaynak

İşletme Araştırmaları Dergisi

Cilt

5

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVeU56QXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8621

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.