TV Yemek Programlarının Gastronomi Eğitimine Yansımaları
Özet
TV yemek programları televizyon kanalları için önemli bir reyting kaynağıdır. Söz konusu programlarda gerek Türk mutfağına gerekse dünya mutfaklarına ilişkin yapılan uygulamalar toplumun farklı kesimleri tarafından önemli izleyici toplamaktadır. TV yemek programları seyirciler için eğlenceli zaman geçirmenin yanı sıra programlara konu olan yiyecek veya içeceklerin hazırlanması, pişirilmesi, sunumu ve söz konusu süreçlere ilişkin teknik ve pratik tavsiyelerin öğrenilebileceği bir eğitim ortamı sunmaktadır. Aşçılık ile gastronomi ve mutfak sanatları öğrenimi gören öğrencilerin söz konusu programlara ilişkin algılarının ölçülmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma verileri anket yöntemiyle toplanmıştır. 293 anket değerlendirmeye dahil edilmiş ve elde edilen veriler istatistiki farklılık analizlerine tabi tutulmuştur. Çalışma bulgularına göre TV yemek programlarının mesleki eğitim ve mesleki motivasyonlarına önemli katkı sağladığı, ancak mesleki etik yansımalarının diğer boyutlara kıyasla düşük düzeyde olduğu anlaşılmıştır. TV cooking programs are an important source of rating for television channels. These programmes attract so many viewers from the different segments of the community. Both the Turkish cuisine and the world cuisine applications carried out in these programs. In addition to having a fun time for the audience, the TV cooking programs provide an educational environment in which the technical and practical advice on the preparation, cooking, presentation of the food or drink can be learned. The aim of this issue is to evaluate the educational effects of cooking TV programmes on the students of cookery and gastronomy and culinary arts. The research data gained by questionnaire method from 293 students of cookery and gastronomy and culinary arts. Statistical analyzing methods were used in order to measure the differences of the groups. The findings of the research showed that TV cooking programmes support the students on gastronomy education and vocational motivation more than vocational ethics.
Kaynak
Türk Turizm Araştırmaları DergisiCilt
3Sayı
4Bağlantı
https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.255https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpVMk1EazFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8757