Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşık, Hakan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:51:38Z
dc.date.available2020-11-20T17:51:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.issn1307-6086
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRFNU5URTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8785
dc.description.abstractÜniversite öğrencileri optik nesnelerle görüntü oluşumu sorularında devamlı bir şekilde yanlış cevaplar ortaya koymaktadırlar. Bu çalışmanın amacı öğrencilerin iğne deliği ve düzlem ayna bilgilerindeki değişimleri rehber eşliğinde sorgulama temelli bir eğitim öncesi ve sonrasında karşılaştırmaktır. Kullanılan öğretim metotları öğretmen rehberliğinde uygulamalı aktiviteleri kapsamaktadır. Yirmi dört öğrenci bu çalışmada yer aldı ve üç iğne deliği ve beş düzlem ayna sorusuna verdikleri cevaplardaki değişimler tekrarlı ölçümler için çok ve tek değişkenli varyans analizi kullanılarak incelendi. Sonuçlar öğrencilerin iğne deliği sorularına verdikleri cevaplardaki değişimlerin anlamlı, ayna sorularına verdikleri cevapların fark edilebilir düzeyde olduğunu göstermektedir. Rehber eşliğinde sorgulama eğitimi öğrencilerin iğne deliği bilgilerini organize etmek ve yapılandırmalarına, ayna sistemlerinde ilerlemelerine yardımcı olmuştur.en_US
dc.description.abstractCollege level students consistently provided incorrect responses to questions about image formation with various optics instruments. The purpose of this study is to compare the changes in students& #8217; pinhole and plane mirror knowledge before and after a guided inquiry instruction. Teaching methods including structured hands-on activities under instructor guidance were implemented in the class. Twenty-four undergraduates participated in the study and changes in their responses to the three pinhole and five plane-mirror questions were investigated with multivariate and univariate analyses of variance with repeated measures. The results revealed that student responses to pinhole questions has changed significantly and the changes occurred in students& #8217; responses to plane mirror items were noticeable. Guided inquiry instruction appears to be effective in helping students in organizing and structuring their knowledge on the nature and formation of pinhole images as well as in advancing students into plane mirror systems.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÜniveriste öğrecilerinin iğne deliği ve düzlem ayna bilgierini öğretmen rehber eşliğinde sorgulamalı eğitim ile öğretimien_US
dc.item-title.alternativeCollege student learning of pinhole and plane-mirror knowledge with a guided inquiry instructionen_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage151en_US
dc.relation.journalNecatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster