Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKandemir, Özlem
dc.contributor.authorYokuş, Tuba
dc.date.accessioned2021-03-29T11:34:36Z
dc.date.available2021-03-29T11:34:36Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationKandemir, Ö., and Yokuş, T. (2020). Evaluation of the Use of Learning Strategies in Piano Education in terms of Opinions of Piano Educators and Students, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 21(1), 334-345. DOI:10.17679/inuefd.538556en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.538556
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9104
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, piyano eğitiminde öğrenme stratejilerinin kullanılma durumunun piyano eğitimcileri ve öğrencilerinin görüşleri açısından değerlendirilmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında görev yapmakta olan ve araştırmaya gönüllü olarak katılan piyano eğitimcileri (n:5) ile her bir piyano eğitimcisinin 2018-2019 Eğitim- Öğretim Yılı Güz Yarıyılında piyano eğitimi alan 4. sınıf öğrencileri arasından rastgele (random) seçilmiş iki öğrencisi (n: 10) oluşturmaktadır. Araştırmada, ayrıntılı ve derinlemesine veri toplama, katılımcıların bireysel algılarını ve bakış açılarını doğrudan öğrenme, mevcut durumu anlama ve açıklama amacıyla nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Bu çerçeve de araştırma verileri görüşme tekniklerinden araştırmacılar tarafından oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiş ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda öğretim elemanlarının piyano eğitiminde öğrenme stratejilerini kısmen kullandıkları, öğrencilerin ise büyük çoğunluğunun öğrenme stratejilerini etkin bir şekilde kullanmadıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the use of learning strategies in piano education in terms of opinions of piano educators and students. The study group of the study is composed of piano educators (n: 5) who are working in Muğla Sıtkı Koçman University Fine Arts Education - Music Education Department voluntarily participating in the research and the 4th grade students who take piano education in the Fall Semester of 2018-2019 Academic Year (n: 10).In this study, for the purpose of detailed and in-depth data collection, direct learning of individual perceptions and perspectives of participants, and to understand and explain the current situation qualitative research approach is used. In this framework, the research data is obtained by using semi-structured interview form which is formed by researchers and analyzed,descriptively. As a result of this study, it is determined that the instructors partially use learning strategies in piano education, and the great majority of the students do not use learning strategies, effectivelyen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherİnönü Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17679/inuefd.538556en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPiyanoen_US
dc.subjectPiyano eğitimien_US
dc.subjectÖğrenme stratejilerien_US
dc.titlePiyano Eğitiminde Öğrenme Stratejilerinin Kullanılma Durumunun Piyano Eğitimcileri ve Öğrencilerinin Görüşleri Açısından Değerlendirilmesien_US
dc.item-title.alternativeEvaluation of the Use of Learning Strategies in Piano Education in terms of Opinions of Piano Educators and Studentsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5086-5112en_US
dc.contributor.institutionauthorKandemir, Özlem
dc.contributor.institutionauthorYokuş, Tuba
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage334en_US
dc.identifier.endpage345en_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster