• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teaching Literacy through Digital Technology-Supported Sound-Based Syllable Teaching Method (Case Study)

Thumbnail

View/Open

Tam metin / Full text (1.631Mb)

Date

2022

Author

Deliveli, Kısmet

Metadata

Show full item record

Citation

Deliveli, K. (2022). Dijital teknoloji destekli ses tabanlı hece öğretim yöntemi ile okuma yazmanın öğretilmesi (Vaka çalışması). Journal of Computer and Education Research, 10 (19), 103-136. https://doi.org/10.18009/jcer.1026440

Abstract

Okuma-yazma öğretimi
 
Bu araştırmanın amacı Dijital Teknoloji Destekli Ses Tabanlı Hece Öğretim Yönteminin uygulamadaki sonuçlarını değerlendirmektir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden vaka çalışması şeklinde tasarlanmıştır. Çalışma grubu, aykırı tipik örnekleme ve ölçüt örnekleme yöntemleriyle oluşturulmuştur. Bu çalışma kapsamında dijital teknolojileri kullanmayı bilen bir çocuğa Dijital Teknoloji Destekli Ses Tabanlı Hece Öğretim Yöntemiyle okuma yazmayı öğreten bir öğretmen ve bir annenin görüşleri incelenmiştir. Doküman inceleme, görüşme yöntemleriyle elde edilen veriler doküman, betimsel ve içerik analiz yöntemleriyle çözümlenmiştir. Araştırma sonunda; yöntemi uygulayan öğretmen ve annenin uygulama sürecini olumlu olarak değerlendirdikleri, çocuğun okuma yazmayı sıkılmadan öğrendiğini ve bu yöntemi uygulamaktan dolayı memnun olduklarını ifade ettikleri belirlenmiştir.
 
The study aims to evaluate the Digital Technology-Supported Sound-Based Syllable Teaching Method’s results. The study was designed as a case study, a qualitative research method. The study group was formed by deviant typical sampling and criterion sampling. The data from documents and interviews were examined through document, content analysis and descriptive analysis. The study examined a teacher and a mother’s thoughts, who used the Digital Technology-Supported Sound-Based Syllable Teaching Method and taught literacy to a child knowing how to use digital technologies. The data from document analyses and interviews were examined through “content analysis and descriptive analysis. In the study findings, the teacher and mother were seen to state that they evaluated the implementation process positively, the child learned to read and write without getting bored, and they were satisfied with having applied this method.
 

Source

Journal of Computer and Education Research

Volume

10

Issue

19

URI

https://doi.org/10.18009/jcer.1026440
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10043

Collections

  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.