Güncel Gönderiler: İşletme Bölümü Koleksiyonu
Toplam kayıt 48, listelenen: 21-40
-
Hizmet Kalitesi Çerçevesinde Çalışanların Rolüne ve Yeterliliklerine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme
(2006)Hizmet işletmelerinin başarılı olmasında ve üstün performans göstermesinde hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve buna bağlı olarak müşteri memnuniyetinin sağlanması oldukça önemlidir. Hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini ... -
Büyük ölçekli otel işletmelerinin orta ve uzun vadeli fon temini sorunu ve sermaye piyasalarına açılma eğiliminin analizi için yönetici tutumlarının araştırılması
(2008)Günümüzde, işletmeler ülkeler arasında yaşanan hızlı bütünleşme sürecine ayak uydurabildiği sürece rekabet ortamından geri kalmayarak sürekliliklerini sağlamaktadırlar. Bu da işletmelerin en uygun fon kaynaklarını temin ... -
İşletmelerde Finansal Başarısızlığın Teorik Olarak İrdelenmesi
(2005)Günümüzde işletmeler sürekli değişen rekabetin olduğu bir ortamda faaliyet göstermektedir. İşletme kaynakları içerisinde nakit'önemli bir role sahiptir. İşletmelerin faaliyetlerini sürdürebilmeleri nakit değerlerin kullanımına ... -
Stratejik Yönetim Açısından Kriz Kaynaklarına İlişkin Bir Değerlendirme
(2004)Günümüzde işletmeler açısından yönetim sürecinde doğru karar verme, pek çok faktörün eş zamanlı olarak değerlendirilmesini ve doğru şekilde yorumlanmasını gerekli kılmaktadır. Artan rekabet ve tüketici beklentilerindeki ... -
İşletmelerde Yeşil Yönetim Uygulamalarının İşletme Başarısına Katkısını İncelemeye Yönelik Bir Araştırma
(2004)İşletmelerde çevre bilinci ve yeşil yönetim uygulamalarının işletme başarısına katkısını incelemek üzere hazırlanan bu çalışmada ISO 14001 çevre yönetim sistemi standardı belgesine sahip olan özel sektör üretim işletmelerinin ... -
Tüketicilerin "Perakendeci Markalı" Ürünleri Satın Alma Kararlarını Etkileyen Faktörler: Muğla İl Merkezi'nde Bir Araştırma
(2007)Eskiden perakendeciliğin işlevleri ile günümüzde perakendeciliğin işlevleri arasında farklar bulunmaktadır. Modern Perakendeciliğin gelişmesinde birçok önemli unsur yer almakta ve bunların başında tüketici zevk ve ... -
Cinsiyet Farklılıklarından Kaynaklanan Çatışmalar ve Bir Araştırma
(2004)Günümüzde çatışma kavramı yönetim biliminde değişik araştırmalara konu olmaktadır. Koşullar ve beklentilerdeki değişim ile farklılıklar, çatışmaların önemini arttırmıştır. Klasik ve neo klasik anlamda örgütsel açıdan ... -
Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynaklarının Eğitiminde Stratejik Sektörel Eğitim Organizasyonlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Bir İnceleme
(2003)Değişen çevre koşulları, değişen insan istek ve ihtiyaçları, işletmelerin sahip olması gereken niteliklerle birlikte, insan kaynaklarının niteliklerini değiştirmiş ve eğitilmelerinin önemini arttırmıştır. Ancak, günümüzde ... -
Satınalma Karar Sürecinde Beyaz Eşya Kullanıcılarının Marka Bağlılığı
(2007)Firmalar gerek ürün özellikleri, gerekse diğer pazarlama faktörleri ile rakiplerinden farklarını ortaya koyarak pazarda etkin olamaya çalışırlar. Dolayısıyla, rakiplerinin hareketlerinden daha az etkilenirler ve büyük ... -
Uluslararası Ortak Girişimlerde Ortaklar Arası Öğrenme: Bir Örnek Olay Çalışması
(2005)Bu örnek olay çalışması, bir taraftan uluslararası ortak girişimlerde ortaklar-arası öğrenmede etkili olacağı düşünülen stratejik niyet, elemanların rotasyonu ve ana ortağın ortak girişime aktif katılımı ile ilgili ... -
Yabancı Sermaye Yatırımlarının Verimlilik ve Kalkınmaya Etkilerinin Ekonometrik İncelemesi
(2006)Bu çalısmada, yabancı sermaye yatırımlarının verimlilik ve kalkınma üzerindeki etkileri arastırılmakta, sermaye verimliligi ve isgücü verimliligi arasındaki iliskiler gölge degiskenli regresyon teknigi kullanılarak ... -
Türkiye'de Faaliyet Gösteren İhracatçı Sektörlerin Mali Kriz Ortamlarında Finansal Başarısızlıklarının Altman (Z-Score) Modeli Yardımıyla Ölçülmesi
(2006)Bu çalışmada, temel ihracatçı sektörler olan turizm, tekstil, tarımsal ürünler-gıda, ulaşım araçları sektörlerinin 1994 ve 2001 krizleri karşısındaki finansal başarısızlık düzeyleri Altman Z (score) değeri modeli yardımıyla ... -
Öğrenme yönelimliliğin yönetim performansı üzerine etkisi: Muğla mermer sektöründe bir inceleme
(2009)Bu çalışmada, Muğla ilindeki mermer işletmelerde öğrenme yönelimliliğin yenilik performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada öğrenme yönelimlilik, öğrenmeye olan kararlılık, paylaşılmış vizyon, açık fikirlilik ... -
Hiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma
(2009)Bu çalışma, liderlik davranışları algısının hiyerarşik basamaklara göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Araştırma verileri Muğla ilinde faaliyet gösteren 18 dört yıldızlı ve 12 beş yıldızlı otel işletmesinin ... -
Sektörlere Göre Misyon İfadelerinde Kullanılan Öğelerdeki Farklılaşmalar: İMKB Şirketleri Üzerine Bir Araştırma
(2008)Bu çalışma, misyon ifadelerini oluşturan öğelerin tamamının kullanılıp kullanılmadığı, sektörlere ve aynı sektörde faaliyet gösteren işletmelere göre bu öğelerden hangilerinin daha sık kullanıldığını, benzerlikler olup ... -
Öğrenen Örgütlerin Oluşturulmasında Üst Kademe Yöneticilerin Rolü
(2007)Bu çalışmada öğrenen örgütlerin oluşturulmasında üst kademe yöneticilerinin rolü ve görevleri tartışılmıştır. Öğrenen örgütler bilgiyi elde etme, elde edilen bilgiyi farklı yönetim kademelerine aktarma ve edinilen bilgiyi ... -
Uluslararası Ortak Girişimlerde Bilgi ve Beceri Edinme: Türkiye'deki Sanayi İşletmeleri Örneği
(2002)Bu çalışma uluslararası ortak girişimde bilgi ve beceri edinimine etkide bulunan niteliklere ve etmenlere ilişkin bir model ortaya koymaktadır. Model ortak girişimde bilgi ve beceri edinimine etkide bulunan özellikleri ... -
BİST Şehir Endekslerinin Risk-Getiri Analizi Üzerine Bir İnceleme
(2018)Bu çalışma BIST’te faaliyet gösteren şehir endekslerinin risk-getiri açısından dengede olup olmadığı üzerine motive edilmiştir. Diğer çalışmalardan farklı olarak bu çalışmada finansal varlık pazar doğrusu kullanılarak ... -
Frederick Winslow Taylor ve Fizyolojik Örgüt Kuramı
(2005)Bilimsel Yönetimin İlkeleri (The Principles of Scientific Management) adlı eserin yayınlanması yönetim tarihi açısından bir dönüm noktası kabul edilmektedir. Bilimsel anlamda yönetimi ilk kez ele alan ve analiz eden bu ... -
Tüketim Kültürü Çalışmaları Üzerine Bir Literatür Taraması
(2015)1980’li yıllardan sonra endüstriyel kapitalizmin etkisi ile birlikte toplum- sal yapıları anlamada tüketime odaklanan yaklaşımlar önem kazanmıştır. Bu bağlamda birçok disiplinden araştırmacılar tüketim kültürü alanına ...