Yayın tarihi için Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 112, listelenen: 41-60
-
Analyzing of Organizational Trust in Secondary Schools in Turkey
(Kamla-Raj Enterprises, 2016)The purpose of this study is to determine the perception levels among teachers working for vocational and general secondary schools about their feelings of organizational trust. The study was based on the survey model. The ... -
Lise Öğrencilerinde Problemli Akıllı Telefon Kullanımının Sosyal Kaygı ve Sosyal Ağların Kullanımına Aracılık Etkisi
(2016)Bu araştırmanın amacı, lise düzeyindeki öğrencilerin sosyal kaygı düzeyleri ve sosyal ağ siteleri kullanımları ile problemli akıllı telefon kullanımları arasındaki ilişkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu ... -
The Relationships between Structural and Psychological Empowerment of Teachers and Their Organizational Citizenship Behaviors
(Turkish Education Assoc, 2016)The purpose of this study is to determine the relationships between structural and psychological empowerment of teachers and their organizational citizenship behaviors. The sample of this descriptive study consists of 384 ... -
Eğitim Fakültesi Araştırma Görevlilerinin Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
(2016)Türkiye'de üniversite sayısının artması ile öğretim elemanı gereksinimi dahada artmıştır. Bu durum, öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının veders yükünün fazla olmasına ve öğretimin niteliğinin düşmesine neden ... -
Effects of Cognitive-Behavioral-Theory-Based Skill-Training on University Students' Future Anxiety and Trait Anxiety
(Ani Yayincilik, 2016)Problem Statement: Future Anxiety (FA) and Trait Anxiety (TA) have negative effects on individuals' productivity, which can lead them to feelings of insecurity and eventually depression. Knowing more about future anxiety ... -
Evaluation of Pre-Service Teachers' Opinions about Teaching Methods and Techniques Applied by Instructors
(Ani Yayincilik, 2016)Problem Statement: Training qualified teachers depends on the quality of the trainers. From this point of view, the quality of teacher educators and their instruction in the classroom are important to train qualified ... -
Validating a Measure of Forms and Functions of Aggression in Turkish Adolescents
(Expert Projects Publishing, 2016)This study examined psychometric properties of the Little Aggressive Inventory (LAI), which determines forms and functions of aggression in Turkish adolescents. The study group was 1445 adolescents aged 11-17 (mean age ... -
Lise Öğrencilerinin Sosyal Ağ Siteleri Kullanımının Mutluluk, Psikolojik İyi-Oluş ve Yaşam Doyumlarına Etkisi: Facebook ve Twitter Örneği
(2016)Bu çalışmada lise öğrencilerinin sosyal ağ sitelerini (SAS) kullanımının psikolojik iyi oluş, mutluluk ve yaşam doyumunu yordayıp yordamadığı amaçlanmıştır. SAS’ların kullanımını belirlemek için öğrencilere “Facebook” ve ... -
Determining to Which Degree Pedagogical Teacher Training Serves the Teaching Profession A Scale Development Study
(Center Transylvanian Studies, 2017)The quality of teachers being trained is crucial for advanced countries. This can be seen from the fact that they frequently question their higher education process and teacher training systems. Teacher training processes ... -
Aday Öğretmenlerin Danışman Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüşleri (Muğla İli Örneği)
(2017)Mesleğe yeni atanan aday öğretmenlerin birçoğunun bireysel, sosyal ve mesleki konularda sorun yaşadığı bilinen bir gerçektir. Özellikle öğrenilen teorik bilgilerin uygulamada boyutunda yetersiz kalması aday öğretmenlerin ... -
Öğretim Elemanlarının Örgütsel Etik İklim ve Politik Davranış Algıları Arasındaki İlişkiler
(2017)Bu çalışmanın amacı öğretim elemanlarının algılarına dayalı olarak örgütsel etik iklim ile politik davranış arasındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırmanın örneklemini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi'nde görevli 440 ... -
Öğretim Elemanlarının Etik İlkelere Uygun Davranma Düzeyi Üzerine Bir Araflt›rma
(2017)Araştırmanın amacı, öğretim elemanı ve öğrenci algılarına göre eğitim fakültesi öğretim elemanlarının eğitim-öğretim ve öğrenciye karşı sorumluluklarıyla ilgili etik ilkelere uygun davranma düzeylerini ortaya koymaktır.A ... -
A Meta-Analysis of the Relationship Between Teachers' Job Satisfaction and Burnout
(Ani Yayincilik, 2017)Purpose: Given the inconsistency among research studies on the relationship between burnout and job satisfaction of teachers in Turkey, it is of great importance to combine and interpret the results of such studies. In ... -
In their own words: School lives of children with an imprisoned parent
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2018)The purpose of this research is to explore in depth the impact of parental imprisonment on the school lives of children. A phenomenological qualitative methodology has been utilised to explore the experiences of children ... -
The Relationship between Teachers' Critical Thinking Dispositions and Organizational Dissent Behaviors
(Hacettepe Univ, 2018)The main purpose of this study is to define to what extend teachers' critical thinking dispositions predict organizational dissent behaviors. Besides, whether teachers' critical thinking dispositions and organizational ... -
Investigating the instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of different variables: The sample of Mugla Sitki Kocman University
(Deomed Publ, Istanbul, 2018)The aim of the study is to examine instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of various variables. The study was designed to reflect the survey research model. The sample of the study consisted of ... -
Uzaktan Öğretimde Çevrimiçi Eğitmen Başarısının Değerlendirilmesi
(2018)Uzaktan öğretim faaliyetlerinin başarısını belirleyen unsurlardan biri, öğretim elemanlarının çevrimiçi eğitim ortamlarında sahip olmaları gereken rollerin/yeterliklerin tanımlanması ve bu süreci kolaylaştıracak hazırlıkların ... -
Breaking Barriers with Collaborative Language Practices in a Multiethnic Classroom: A Potential Model for Immigrant Children
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2018)Children's spontaneous peer-group interactions were video-recorded and analyzed using techniques of ethnography and talk-in interaction. The examples illustrate how the children socialize novices to language practices and ... -
Aday öğretmen yetiştirme programının değerlendirilmesi
(Hacettepe University, 2018)Starting from February 2016, the Ministry of Turkish National Education launched a new program for novice teachers under the Directive on Novice Teacher Training Process. It is understood that the aims of this program are ... -
Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
(2018)Bu araştırmada okuduğunu anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin ...