• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Self-evaluations of Physical Education Teachers

Tarih

2015

Yazar

Toros, Turhan
Bayansalduz, Mehmet
Soyer, Fikret

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In this study, the relationship between self-respect, self-esteem and assertiveness levels of physical education teachers who work in private and state schools is compared in terms of gender and experience period. In total 404 physical education teachers, of which 249 are female and 155 are male, participated in the research voluntarily. There are 203 physical education teachers who work in private schools and 201 teachers who work in state schools. The average age of the participants is 36,23 +/- 11,86. The data is collected using the Self Efficacy Scale (SES), the Stanley Coopersmith Self Esteem Scale (SES) and the Rathus Assertiveness Schedule (RAS) with the teachers. For measuring the effect of independent variables on self-esteem and assertiveness levels, a one-way ANOVA is used for the groups more than two and a t-test is used for double groups, and as post-hoc test, the LSD analysis is conducted in the cases where a variance analysis is meaningful at a 0.05 confidence level (p<0.05). According to research data, there is a significant difference between the levels of average self-esteem points of physical education teachers who work in private schools and those who work in state schools (p<0.05). There is also a significant difference between the levels of average self-efficacy points of physical education teachers who work in private schools and those who work in state schools (p<0.05). There is a significant difference between the levels of average self-esteem points of female physical education teachers and that of male physical education teachers (p<0.05). In conclusion, self-esteem, self-efficacy and assertiveness are important for teachers in terms of gender and experience period.

Kaynak

Anthropologist

Cilt

21

Sayı

1-2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/2998

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.