• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Farklı cinsiyetteki lise 2. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersinden beklentileri ve beklentilerinin gerçekleştirme düzeyleri

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (145.7Kb)

Tarih

2008

Yazar

Özdağ, Selçuk
Kürkçü, Recep
Pepe, Kadir

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı lise 2.sınıf öğrencilerinin cinsiyet farklılıklarına göre beden eğitimi dersinden beklentileri ve beklentilerinin gerçekleşme düzeyini belirlemektir. Araştırmaya Muğla ilinde eğitim öğretim veren liselerden rast gele toplam 102 öğrenci(64 erkek 38 kız ) katılmıştır. Öğrencilere liselerde uygulanan beden eğitim dersinden beklentileri ve beklentilerinin gerçekleşme düzeyine yönelik bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen veriler frekans ve yüzdelerle açıklanmış ve yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, lise 2 öğrencilerinin fiziksel, sosyal, estetik, spora yönelme ve katılma kapsamında beklentilerinin olduğu belirlenmiş, ancak bu beklentilerinin gerçekleşme düzeyi oldukça düşük olduğu görülmüştür. Öte yandan, öğrencilerin beden eğitimi dersleriyle estetik güzellik sağlama ve spor dalıyla ilgili yeteneğine ortaya çıkarma kapsamındaki beklentilerinin ve beklentilerinin gerçekleşme düzeylerinde ise anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.
 
The aim of this inquiry is to find out the expectations of 2 nd class high school students on physical training according to different sex and the percentage they realize their expectations (102 students (64 male, 38 female) from high schools joined the inquiry in Muğla province . The data received from the survey was shown and explained by frequencies and percentages. As a result, the expectations of student was found out to be physical, social, aesthetic, inclining to sports and participating. But it was also found out that the percentage of realization has been quite low. İn the other hand, achiving physical devalopment, physical beauty, removal of mind fatigue caused by the other lessons expectations of and level of realizing them form a sensible relation.
 

Kaynak

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

0

Sayı

15

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/T0RneE5EQXc
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7334

Koleksiyonlar

  • Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü Koleksiyonu [22]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.