Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErsan, Deniz Tekin
dc.contributor.authorAlan, Şükran
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:10Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-4812
dc.identifier.issn2148-144X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNeU9ETTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7434
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı özel eğitim öğretmenlerinin sosyal problem çözme becerilerinin düzeylerinin belirlenmesidir. Özel eğitim öğretmenlerinin problem çözme becerileri cinsiyet ve çalışma yılı değişkenlerine göre incelenmiştir. Araştırmaya çeşitli illerde görev yapmakta olan 115 özel eğitim öğretmeni katılmıştır. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından hazırlanan demografik form, sosyal problem çözme becerileri için D' Zurilla ve diğerleri (2002) tarafından geliştirilen ve Çekici (2009) tarafından Türkçeye uyarlanan "Sosyal Problem Çözme Envanteri- Kısa Formu", kullanılmıştır. Verilerin yüzde ve frekans dökümleri alınmış ve t- testi uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin cinsiyete göre sosyal problem çözme özellikleri incelendiğinde; kadın öğretmenlerin daha fazla olumsuz yönelim, erkek öğretmenlerin ise daha fazla kaçınım gösterdiği bulunmuştur. Çalışma yılına göre ise sosyal problem çözme özelliklerinde anlamlı fark bulunmamıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the social problem-solving skill levels of special education teachers in terms of gender and seniority variables. 115 special education teachers who work in different provinces participated in this study. For demographic data, a form which was developed by researchers was used. In order to collect social problem-solving skill levels data, the Social ProblemSolving Inventory-Short Form which was developed by D' Zurilla et al. (2002) and adapted to Turkish by Ç ekici (2009) was used. According to finds from this study, female teachers reveal more negative orientation to the problems and male teachers reveal more avoidance. In terms of seniority, there is no significant difference.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.titleÖzel Eğitim Öğretmenlerinin Sosyal Problem Çözme Becerilerinin Değerlendirilmesien_US
dc.item-title.alternativeEvaluation of Social Problem-Solving Skills of Special Education Teachersen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYrd. Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Muğla.; Arş. Gör., Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Eskişehir.en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage325en_US
dc.identifier.endpage332en_US
dc.relation.journalAkdeniz İnsani Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster