Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıkan, Serkan
dc.contributor.authorKilmen, Sevilay
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:28Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:28Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJek1URXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7758
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamaları kapsamında geliştirilen testler temel alınarak, %70 doğru yanıt yöntemi ile puanlara anlam kazandırılıp kazandırılamayacağını araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda %70 doğru yanıt yöntemiyle elde edilen soru gruplarının bilişsel taksonomiye göre sıralanıp sıralanmadığı ve %70 doğru yanıt yöntemi ile elde edilen soru grupları ile madde haritalama yöntemi sonucunda elde edilen soru gruplarının uyumu incelenmiştir. Araştırmanın bulguları %70 doğru yanıt yöntemi kullanılarak elde edilen soru gruplarının, testin geliştirilmesinde temel alınan TIMSS matematiksel düşünme becerileri gibi hiyerarşik bir yapı gösterdiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca bulgular %70 doğru yanıt yöntemi ve madde haritalama yönteminin belli ölçüde benzerlik gösterdiğine işaret etmektedir. Bu yöntem sayesinde öğretmenlerin öğrencilere ve velilere test sonuçlarını kullanarak öğrencilerin bilgi ve becerileri hakkında daha sık anlamlı geri bildirim verebilecekleri düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate whether the classroom test scores could be used to give proficiency-based results by using the 70% correct response method. For this purpose, the extent to which the question groups obtained with 70% correct response method represented the proposed cognitive dimensions and the similarity of the question groups obtained with 70% correct response method and item mapping method were examined. The findings of the study showed that the question groups obtained using the 70% correct response method were hierarchical. In addition, findings indicated that the 70% correct response method and item mapping method showed some similarities. With the use of this method, it is believed that teachers could give more frequent proficiency-based feedback on their test results.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf İçi Ölçme ve Değerlendirmede Puanlara Anlam Kazandırma: %70 Doğru Yanıt Yöntemien_US
dc.item-title.alternativeProficiency-Based Classroom Assessment: 70% Correct Response Methoden_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorArıkan, Serkan
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage888en_US
dc.identifier.endpage908en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster