Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAslan, Mecit
dc.contributor.authorYakar, Ali
dc.date.accessioned2020-11-20T17:32:36Z
dc.date.available2020-11-20T17:32:36Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRNM05qQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7786
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının ideal öğretim elemanı niteliklerine yönelik bilişsel kurgularını karşılaştırmalı olarak analiz etmektir. Çalışma nitel araştırma desenlerinden fenomenolojik desene uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Yüzüncü Yıl Üniversitesi (YYÜ) ve Muğla Üniversitesi (MÜ) Eğitim Fakülteleri?nde öğrenim gören 40 (20+20) öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri; yapılandırılmış görüşme tekniklerinden olan „repertory grid? tekniği kullanılarak elde edilmiştir. Bulgular, öğretmen adaylarının öğretim elemanı niteliklerini temsil eden 399 (199+200) adet geçerli kurguları olduğunu, bu kurguların sınıflandırıldığı YYÜ?de toplam 13, MÜ?de 14 adet bilişsel kurgu grubunun bulunduğunu göstermektedir. Kurgu gruplarından önde gelenler; sosyal duyarlılık, sevecenlik/güler yüzlülük, akademik yeterlilik, insancıl/samimiyet, öğretmenlik meslek becerisi, öğrenciye yaklaşım ve iletişim becerisi Şeklindedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to define cognitive fictions of teacher candidates about the ideal qualifications of instructors. The study was planned with phenomenological design which is one of the qualitative research designs. Sampling group consisted of 40 (20+20) teacher candidates with different demographic qualifications and were selected from Yuzuncu Yil University (YYU) and Mugla University (MU). Data were collected by & #8222; repertory grid& #8223; technique which is a constructed interview method. Findings showed that there were 399 (199+200) valid fictions expressed by teacher candidates which consisted of 13 main fiction categories at YYU and 14 main fiction categories at MU. Dominant fictions of teacher candidates were social sensitivity, compassion/geniality, academic competence, humanistic/intimacy, teaching professional skills, approach to students and communication.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleCognitive fictions of teacher candidates about instructors’ qualifications: A comparative analysisen_US
dc.item-title.alternativeÖğretmen adaylarının öğretim elemanı niteliklerine ilişkin bilişsel kurguları: Karşılaştırmalı bir incelemeen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Van, Türkiye; Muğla Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1036en_US
dc.identifier.endpage1052en_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster