• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (311.7Kb)

Date

2004

Author

Duman, Bilal

Metadata

Show full item record

Abstract

İlköğretim, çocuğun eğitiminde önemli bir yer tutar. Eğitim ve öğretim ilk defa plânlı, programlı olarak ilköğretim okullarında verilir. Çocuk okuma yazmayı ilköğretim okulunda öğrenir. Öğrenme her şeyden önce psiko-sosyal bir süreçtir ve öğrencide Kalıcı, izli davranışlar oluşturma faaliyetidir. Bu etkinlikler okuldaki plânlı eğitimlerle gerçekleştirilir. Bu araştırmanın genel amacı ilköğretim kurumları I. Kademe Türkçe Eğitimi programının uygulama ve yeterlilik düzeylerinin değerlendirilmesi ile programda yer alan hedeflerin ve davranışların ne derecede yeterli olduğunu ve uygulamadaki gerçekleştirilebilirlik düzeylerini değerlendirmektir. Araştırma tarama modeline göre yapılmıştır. Çalışma evreni Konya ve Muğla ili merkez ilçelerindeki okullarında görevli olan yöneticiler ile sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında iki yol izlenmiştir. Bunlardan biri kaynak tarama şeklinde yapılmış, diğeri de anket yoluyla elde edilen bilgilerden oluşmaktadır. Bununla birlikte nitel araştırmanın görüşme yöntemine göre veriler toplanmıştır. Elde edilen bu veriler, frekans dağılımı ve yüzdeler şeklinde özetlenmiştir. Khi-Kare ve Centincens (C) çözümlemeleri yapılmıştır. Manidarlıkları P<0.5 düzeyinde sınanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara dayalı olarak sonuçlar elde edilmiş ve öneriler geliştirilmiştir.

Source

Türk Eğitim Bilimleri Dergisi

Volume

2

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TkRrek56YzM
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8061

Collections

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.