Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Nurettin
dc.contributor.authorGörgen, İzzet
dc.contributor.authorŞeker, Hasan
dc.contributor.authorDeniz, Sabahattin
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:01Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:01Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TmpZMU56SXk
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8375
dc.description.abstractÖğretmenlerin kişisel bilinç, tutum ve anlayışları ile akademik geçmiş­leri fen ve sosyal bilimlerin öğretimine yönelik yaklaşımlarını etkileyebilmekte­dir. Öğretmenlerin bilimsel süreçlerin farkında olmasını sağlamak, fen ve sosyal bilimlerin öğretim programlarının önemli amaçlarındandır. Bu çalışmada ilk ve ortaöğretim okullarındaki öğretmenlerin bilimin doğasına yönelik tutumlarını etkileyen bazı faktörler betimsel yöntem kullanılarak incelenmiştir. Bu araştır­manın örneklemi, Muğla ve merkez ilçelerine bağlı ilk ve ortaöğretim kurumla­rında görev yapan öğretmenlerdir (n=398). Öğretmenlerin bilimin doğasına yö­nelik tutum davranışları 16 maddelik likert tipi bir tutum ölçeğiyle belirlenmiş­tir. Araştırmanın verileri tek yönlü varyans analizi ve t-testi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucu, cinsiyetle tutum puan ortalamaları arasında erkek öğretmen­ler lehine anlamlı farklılaşma göstermektedir. Fen-matematik öğretmenlerinin tutum puan ortalaması ile sosyal alanlar öğretmelerinin tutum puanları ortala­ması arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılaşma bulunmamaktadır. Öğret­menlerin mesleki kıdemleri ile tutum puanları arasında mesleki kıdemi yüksek olanlar lehine anlamlı farklılıklar görülmektedir. Öğretmenlerin mezuniyet du­rumu ile tutum puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılaş­ma görülmemektedir.en_US
dc.description.abstractProviding teachers to be aware of the scientific processes is one of the most important aims of science and social sciences programs. Personal beliefs, attitudes and understandings concerning the nature of science with academic background can influence their approach to science teaching and even their te­ aching behaviors. In this study, attitudes concerning the nature of science that are affected by some factors are investigated by descriptive methods. The population of in­ terest for this study is teachers who are working in schools of Muğla province and its districts (n=398). Teachers' attitudes about understanding of the nature of science, is assessed by a modified form of an existing likert scale containing 16 items. Results indicated that there is a significant difference between the gen­ der and the attitude items in male teachers' favor. There is no significant diffe­ rence between the average scores of the attitudes of science-mathematics and so­ cial sciences teachers. There is a significant difference between the teachers' pro­ fessional seniority and their attitudes in the senior teachers' favor. There is no significant difference between the teachers' academic background and their at­ titudes.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilimin doğasıen_US
dc.titleFen-Matematik ve Sosyal Alan Öğretmenlerinin Bilimin Doğasını Anlamaya Yönelik Tutumlarıen_US
dc.item-title.alternativeScience-Mathmatics and Social Sciences teachers' Attitudes Concerning the Nature of Scienceen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Nurettin
dc.contributor.institutionauthorGörgen, İzzet
dc.contributor.institutionauthorŞeker, Hasan
dc.contributor.institutionauthorDeniz, Sabahattin
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue174en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster