Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖrücü, Edip
dc.contributor.authorAydilek, Hakan
dc.contributor.authorBulut, Zeki Atıl
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:31Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:31Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.issn2147-7582
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpVek16TT0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8534
dc.description.abstractTürkiye, özellikle son yıllarda, sahip olduğu doğal güzellikleri ve tarihi zenginlikleriyle kitle turizmi yapan Avrupalı seyahat acentelerinin büyük bir pazarı haline gelmiştir. Ancak bu pazarda turistik ürünlerin paket turlar halinde ve herşey dahil (all-inclusive) uygulaması adı altında tek bir fiyatla sunulması ülkemiz turizmini olumsuz etkilemektedir. Bu araştırma, Marmaris ve çevresinde herşey dahil sistem ile çalışan 40 otel yöneticisine anket uygulanarak yapılmıştır. Araştırmanın amacı, "herşey dahil" sisteminde karşılaşılan sorunları belirlemek ve bu sistemin ülke turizmi açısından nasıl daha yararlı hale getirilebileceğini saptamaktır. Araştırmanın sonucunda "herşey dahil" sisteminin karlılığının işletmelerin büyüklüğüne göre farklılık gösterdiği ancak, ülke turizmine katkısının olumlu olmadığı tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractTurkey, with its natural beauties and historical wealthinesses has especially become a big market of European travel agencies which arrange mass tourism organizations in recent years. But it has influenced country's tourism negatively that the touristic products are presented with package tours and in only certain price withthe all-inclusive system. This study has been conducted by using survey with 40 hotel managers working in all-inclusive system in Marmaris and its vicinity. The objective of this research is to determine the issues met in all-inclusive system and to establish how this system can be made more useful in terms of the country tourism. As the conclusion of the research, it has indicated that the profit of the all-inclusive system may differ according to the size of the enterprise but, its profit is not positive to the country tourism.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleHerşey Dahil (All-Inclusive) Sisteminin Ülke Turizmine ve İşletme Karlılığına Katkısı Konusunda Görüşler (Marmaris ve İçmeler Örneği)en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÖrücü, Edip
dc.contributor.institutionauthorAydilek, Hakan
dc.contributor.institutionauthorBulut, Zeki Atıl
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1-2en_US
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.endpage243en_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster