Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBaldemir, Ercan
dc.contributor.authorBahar, Özcan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:50:50Z
dc.date.available2020-11-20T17:50:50Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1301-4838
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNU56Yz0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8617
dc.description.abstractTurizm talep tahminlemesinde, son 5-10 yıl içinde kullanılmaya başlanılan sinir ağı modelleri geleneksel talep tahminlemesi modellerine göre çok daha gerçekçi ve doğru sonuçlar vermektedir. Bu araştırma kapsamında, bir turizm ülkesi olan Türkiye'de, yapılan yatırımların boşa gitmemesi, turizm projelerinin başarılı olması, gelecekteki talebin ve pazar yapısının hesaplanabilmesi ve arzın talebe uygun hale getirilebilmesi için, 1984-1999 yılları arasında Amerika Birleşik Devletleri (ABD), İngiltere, Almanya, Fransa ve Avusturya'dan Türkiye'ye olan turizm talebinin sinir (neural) ağları modelini kullanarak analizi yapılmıştır. Özellikle, ABD, Almanya, Fransa ve Avusturya için elde edilen sonuçlar, sinir ağının diğer modellere göre daha doğru ve az hatalı sonuçlar verdiğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractIn tourism estimation neural networks which were started to be used in the last 5-10 years have been giving correct and more reasonable results than traditional demand estimation models. In this study, in Turkey, a tourism country, not to waste tourism investments, to succeed in tourism projects, to evaluate future demand and market construction and to adopte the supply to the demand, tourism demand for Turkey from USA, England, Germany, France and Avustria in between 1984-1999 years has been analysed by using neural networks models. Especially the results for the USA, Germany, France and Austria point out that neural netwoks give more correct and fewer mistakes than other models.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizmen_US
dc.titleTürkiye'ye Yönelik Turizm Talebinin Neural (Sinir) Ağları Modelini Kullanarak Analizien_US
dc.item-title.alternativeAn Analyse of Tourism Demand Forecasting for Turkey by Using Neural Networks Approachen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBaldemir, Ercan
dc.contributor.institutionauthorBahar, Özcan
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage152en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.relation.journalGazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster