Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKizir, Mine
dc.date.accessioned2021-04-08T07:21:53Z
dc.date.available2021-04-08T07:21:53Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKizir, M. (2021). Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere iletişim becerilerinin öğretiminde uzaktan aile eğitim uygulamaları. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 22(1), 253-281. doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.554714en_US
dc.identifier.issn1304-7639
dc.identifier.issn2149-8261
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/ozelegitimdergisi/issue/60529
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9149
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuğa sahip ailelere, çocuklarına iletişim becerilerini kazandırmalarına yardımcı olacak uzaktan aile eğitim uygulamalarını içeren araştırmalara yönelik sistematik bir bilgi sunmaktır. Bu amaçla, 2000-2018 yılları arasında yapılan uzaktan aile eğitim uygulamalarına ilişkin yürütülen araştırmalar alanyazın üzerinden taranmış ve ulaşılan dokuz çalışma “özetleyici derleme” türünde sunulmuştur. Ulaşılan araştırmalar; katılımcı özellikleri (yaş, cinsiyet, tanı), bağımlı-bağımsız değişken, araştırma modeli, kullanılan yazılım programı veya teknolojik araçlar, aile eğitiminin uygulanma süreci, geçerlik-güvenirlik, izleme-genelleme, bulgular, etki büyüklüğü ve sonuçlarına ilişkin özellikler bakımından incelenmişlerdir. Sonuçlar, uzaktan yürütülen programların hedeflenen beceriler üzerinde olumlu etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Araştırmaların sunulan bulguları ışığında, katılımcı ebeveynlerin hedeflenen öğretim yöntemini uygulama becerisini kazandıkları görülmektedir. Katılımcı çocukların ise büyük oranda hedeflenen iletişim becerilerini sergileyebildikleri belirlenmiştir. Araştırmalarda uygulanan programların sosyal geçerliklerinin de yüksek olduğu ifade edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe present study aimed to provide systematic information for the parents of children with autism spectrum disorder (ASD) on research about distance parenting education applications that would help their children acquire communication skills. For this purpose, the literature on distant parenting education applications conducted between 2000-2018 was reviewed, and 9 studies were presented as a summative compilation. The identified studies were reviewed based on participants’ characteristics (age, gender, diagnosis), dependent-independent variables, research model, utilized software or technological tools, parenting education instruction process, validity-reliability, follow up-generalization, findings, effect size, and the findings. The results demonstrated that distance parenting education programs had a positive effect on target skills. Based on the findings of the previous studies, it was observed that the participating mothers acquired the ability to implement the targeted instruction method. It was determined that the participating children were able to exhibit target communication skills. It was reported in previous studies that the social validity of the programs implemented was high.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherAnkara University Faculty of Educational Scienceen_US
dc.relation.isversionof10.21565/ozelegitimdergisi.554714en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectİnternet temelli eğitimen_US
dc.subjectOtizm spektrum bozukluğuen_US
dc.subjectDil ve iletişim becerileri,en_US
dc.subjectAile eğitimi.en_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectInternet-based education,en_US
dc.subjectAutism spectrum disorderen_US
dc.subjectLanguage and communication skillsen_US
dc.subjectParenting educationen_US
dc.titleOtizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylere İletişim Becerilerinin Öğretiminde Uzaktan Aile Eğitim Uygulamalarıen_US
dc.item-title.alternativeDistance Parenting Education Applications in the Instruction of Communication Skills to Individuals with Autism Spectrum Disorderen_US
dc.item-typereviewen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0001-8801-5693en_US
dc.contributor.institutionauthorKizir, Mine
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage253en_US
dc.identifier.endpage281en_US
dc.relation.journalAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi-Ankara University Faculty of Educational Science Journal of Special Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster