• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilimleri

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (460.5Kb)

Tarih

2021

Yazar

Çelik, Cüneyt
Çelik, Büşra
Alpaslan, Muhammed Mustafa

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÇELİK C,ÇELİK B,ALPASLAN M. M (2021). Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Derste Teknoloji Kullanımına Yönelik Eğilimleri. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 503 - 519. Doi: 10.21666/muefd.835314

Özet

Bu çalışma, fen bilimleri öğretmeni adaylarının derste teknoloji kullanımınayönelik eğilimlerini ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma, karma yöntemdesenlerinden yakınsak karma desen ile yürütülmüştür. Nicel verilerin toplandığıçalışma grubunu fen bilgisi öğretmenliği programında okuyan 88 öğrencioluşturmaktadır. Nicel veri toplama aracı olarak Derste Teknoloji KullanımınaYönelik Eğilim Ölçeği kullanılmıştır. Bu ölçek, 2 boyutlu 16 maddeden oluşan birölçme aracıdır. Nitel verilerin toplandığı çalışma grubunu ise nicel araştırmayakatılmayan öğretmen adayları arasından seçilen 11 kişi (1. sınıf 6 kişi; 4. sınıf 5kişi) oluşturmaktadır. Nitel verilerin toplanması, öğretmen adaylarının teknolojiyiderste kullanmaya yönelik görüşlerini ortaya çıkartmayı amaçlayan yarıyapılandırılmış görüşme ile yapılmıştır. Elde edilen nicel bulgulara göre öğretmenadaylarının derste teknoloji kullanmaya yönelik duyuşsal eğilimleri davranışsaleğilimlere göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Yine hem nicel bulgular hemde nitel bulgular, 4. sınıf öğretmen adaylarının derste teknoloji kullanmaya yönelikeğilimlerinin 1. sınıflara göre daha yüksek olduğunu göstermektedir.

Kaynak

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Cilt

8

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.21666/muefd.835314
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9941

Koleksiyonlar

  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.