• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sorgulama Temelli Matematik Yaklaşımının, Öğretmen Adaylarının Matematiksel Düşünme Süreçlerini Geliştirmelerine Etkisi: Bir Eylem Araştırması

Date

2019

Author

Şahin, Baki

Metadata

Show full item record

Abstract

Bir eylem araştırması olarak tasarlanan bu çalışmada yöntem olarak seçilen sorgulama temelli öğrenmenin matematik derslerine uyarlanmış şekli kullanılmıştır. Eylem planının uygulanmasında Chin E. vd., ( 2016) tarafından PRIMAS projesi kapsamında oluşturdukları Sorgulama Temelli Matematik Öğretimi (STMÖ) modeli benimsenmiştir. Temel matematik 1 dersini alan matematik öğretmen adaylarının, önceki eğitimlerinde matematik dersini, öğrendikleri bilgileri sorgulamadan edindikleri tespit edilmiştir. Bunun üzerine planlanan STMÖ Temel Matematik 1 dersinin öğretim sürecinde kullanılmıştır. Bu uygulama süreci ve sonuçları bu makalede tartışılmıştır. Uygulama sürecinin ilk haftalarında öğretmen adaylarının alışık olmadıkları uygulamaya tepki gösterdikleri görülmüştür. İlerleyen haftalarda yönteme alışan öğretmen adaylarının uygulamaya ilişkin görüşleri alınmıştır. Öğretmen adaylarının görüşlerinin dört tema altında toplandığı tespit edilmiştir. Öğretmen adayları, “matematiğin doğası” teması altında matematiğe bakış açılarının değiştiğini, matematiğin mantığını öğrendiklerini, matematiğin ezberlenerek yapılamayacağını ve matematiği öğrenmek için sürecin önemini vurgulamışlardır. “Yöntem” temasında matematiği sorgulayarak, düşünerek, ezberlemeden, somutlaştırarak öğrendiklerini belirtirken, ilk haftalarda yönteme adapte olamadıklarını ve zorlandıklarını söylemişlerdir. “Öğretmen becerileri” teması altında yöntemin kendilerini öğretmen gibi hissettirdiğini ve artık öğrenci sorularına cevap verebileceklerini düşündüklerini; “duyuşsal özellikler” tema başlığı altında ise heyecan verici, iyi, faydalı ve beklentilerinin üzerinde bir ders olduğunu belirtmişlerdir.
 
In this study, which was designed as an action research, the inquiry based learning method adapted to the mathematics was used. In the implementation of the action plan, the Inquiry-Based Mathematics Teaching (IBMT) model that Chin E. et al. (2016) developed within the scope of the PRIMAS project was used. It was determined that the prospective mathematics teachers who take the Basic Mathematics 1 course learned the mathematics topics in their previous education without questioning the knowledge they learned. Based on this observation, the IBMT model was implemented This implementation process and its results are discussed in this article. During the first weeks of the implementation process, the prospective teachers reacted to this practice which they were not accustomed to. In the following weeks, the views of the prospective teachers about the IBMT practice were obtained. The opinions of prospective teachers formed four main themes. Within the nature of mathematics theme, the prospective teachers expressed that their viewpoints of mathematics have changed, they have learned the logic of mathematics, mathematics cannot be learned through memorization, and the process of learning mathematics is important. In the method theme, the prospective teachers explained that they learned mathematics by questioning, reasoning, and concretizing without memorizing. Within the teaching skills theme, the prospective teachers expressed that the method helped them feel like teachers. Within the affective features theme, they said that the course was exciting, useful, and above their expectations.
 

Source

Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Volume

19

Issue

4

URI

https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-527052
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJNU9EWXdNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6533

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.