Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAykaç, Necdet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:48Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:48Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://doi.org/1021764/maeuefd.433665
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBMU5UazNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6540
dc.description.abstractBu araştırma, ABD Kent State Üniversitesi Erken Çocukluk Eğitimi ve Türkiye’deki Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği programlarının ders izlenceleri üzerinden karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve benzer ve farklı yanların ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırma betimsel bir çalışma olup verilerinin toplanmasında nitel araştırmalarda yaygın olarak kullanılan doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Araştırmada toplanan verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma kapsamında Türkiye’den 39 ders izlencesi ve ABD’den 27 ders izlencesi programın amaçları, içeriği, öğrenme durumları ve değerlendirme boyutları açısından analiz edilerek iki program arasındaki benzer ve farklı yönler ortaya çıkarılmıştır. Ayrıca araştırmacının 3 ay süresince gözlemci olarak katıldığı derslerde ders izlencelerinin ne ölçüde alanda uygulandığı gözlemlenmiştir. Çalışmada ayrıca alanyazın taramasından yola çıkarak her iki ülkedeki okul öncesi öğretmenlik programın giriş koşulları ve öğretmenliğe atanma koşulları ve öğretmenlik uygulama süreci değerlendirme kapsamına alınmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Türkiye’deki okul öncesi öğretmenliği programlarında alana katkı getirebilecek çok önemli dersler yer almasına karşın bu derslerin alana yeterince entegre edilmediği, kuramsal ağırlıklarının fazla olduğu Amerika’ya göre uygulamaya daha az verildiği bulunmuştur. 2018-2019 öğretim yılında uygulamaya konacak okul öncesi öğretmenliği programlarında ise seçimlik ders oranın artırılmasına karşın uygulamanın daha aza indirilerek derslerin kuramsal ağırlığının daha da artırıldığı ve uygulama dersi olan okul deneyimi dersinin kaldırıldığı saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe current study aims to conduct a comparative investigation of the Early Childhood Education Program in Kent State University and the Preschool Teacher Training Program in Muğla Sıktı Koçman University on the basis of their curriculums and to determine the similarities and differences between the two programs. The study is a descriptive study employing the document analysis method. In the analysis of the data, the content analysis technique was used. Within the context of the study, 39 curriculums from Turkey and 27 curriculums from America were analyzed in terms of their objectives, content, learning situations and assessment methods to reveal their similarities and differences. Moreover, the researcher observed the extent of the compliance with the curriculums in the classes he participated in during a three-month period. Based on a literature review, the conditions of getting a place in the pre-school teacher training programs, the conditions of appointment to teaching posts after graduation and the conditions under which teachers work were also taken into consideration. The findings revealed that though there are important courses in the pre-school teacher training program in Turkey, in practice they are not given as desired in that more emphasis is given on theoretical issues. Practice is allocated less place when compared to the program in Kent University. Also, it is seen that there is decreasing of field experience compared to theoretical courses in the pre-school program in the 2018-2019 academic year.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürkiye (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi) ve Amerika’daki (Kent State Üniversitesi) Okulöncesi Öğretmen Yetiitirme Programlarının Kariılaitırmalı Olarak İncelenmesi1en_US
dc.item-title.alternativeA Comparative Analysis of the Pre-School Teacher Training Programs in Muğla Sitki Koçman University in Turkey And Kent State University in the Usaen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi1021764/maeuefd.433665
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage624en_US
dc.identifier.endpage649en_US
dc.relation.journalMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster