İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sığınmacılara Bakış Açılarının İncelenmesi
Özet
Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören öğrencilerinin sığınmacılara bakış açılarını incelemektir. Araştırma problemine yönelik anlamlı ilişkileri ortaya koyabilmek için nitel araştırma yöntemi ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara İli Merkez İlçesi'ne bağlı bir devlet okulunda 2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 34 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu seçilirken olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma üç aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada öğrencilerin sığınmacılar hakkındaki ön bilgilerini tespit etmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan bir form dağıtılmıştır. Bu aşamada öğrencilere herhangi bir bilgilendirme yapılamamış yararlanılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında araştırmacılar tarafından tarafsız gazetelerden derlenmiş sığınmacı haberleri ile bir ders saati olacak şekilde Sosyal Bilgiler dersi işlenmiştir. Araştırmanın üçüncü aşamasında ise öğrencilere hem haber metinlerinde okuduklarını değerlendirebilmeleri hem de dersin sonunda sığınmacılar hakkındaki görüşlerini tespit edebilmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan sorulardan oluşan bir form dağıtılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin dersin işlenmeden önceki görüşleri ile dersin sonundaki görüşleri arasında farklılıklar olduğu belirlenmiştir. The aim of this study is to examine the perspectives of 4th grade students' about the refugees. Qualitative research method and content analysis have been used to explain the meaningful relations for the problem of research. Research's working group is composed of 34 primary school students studying at a public school in the central district of Ankara in 2016-2017's school year . Random sampling method which is the one of the probability sampling methods has been used while the research method chosen. The research is composed of 3 stages. A form prepared by the researchers to measure the foreknowledge of the students about the refugees has been distributed to the students for the first stage. In the second stage, Social Sciences course has been done as one course duration with the news gathered by researchers about the refugees from the objective journals. Then, in the third stage; a form has been distributed at the end of the lesson to determine the perspectives of the students about the refugees and let them chance to evaluate the things that they have read in the news. According to the results acquired from the research; it has been determined that there was a difference between the perspectives of the students before and after from the course.
Kaynak
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü DergisiCilt
0Sayı
25Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNeE5qYzBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6638