Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaneri, Ahu
dc.contributor.authorTangülü, Zafer
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:15Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1308-9196
dc.identifier.issn1308-7363
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNeE5qYzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6638
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul 4. sınıfta öğrenim gören öğrencilerinin sığınmacılara bakış açılarını incelemektir. Araştırma problemine yönelik anlamlı ilişkileri ortaya koyabilmek için nitel araştırma yöntemi ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Ankara İli Merkez İlçesi'ne bağlı bir devlet okulunda 2016-2017 eğitim öğretim yılında öğrenim görmekte olan 34 ilkokul 4. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu seçilirken olasılık temelli örnekleme yöntemlerinden seçkisiz örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma üç aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada öğrencilerin sığınmacılar hakkındaki ön bilgilerini tespit etmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan bir form dağıtılmıştır. Bu aşamada öğrencilere herhangi bir bilgilendirme yapılamamış yararlanılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında araştırmacılar tarafından tarafsız gazetelerden derlenmiş sığınmacı haberleri ile bir ders saati olacak şekilde Sosyal Bilgiler dersi işlenmiştir. Araştırmanın üçüncü aşamasında ise öğrencilere hem haber metinlerinde okuduklarını değerlendirebilmeleri hem de dersin sonunda sığınmacılar hakkındaki görüşlerini tespit edebilmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan sorulardan oluşan bir form dağıtılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin dersin işlenmeden önceki görüşleri ile dersin sonundaki görüşleri arasında farklılıklar olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the perspectives of 4th grade students' about the refugees. Qualitative research method and content analysis have been used to explain the meaningful relations for the problem of research. Research's working group is composed of 34 primary school students studying at a public school in the central district of Ankara in 2016-2017's school year . Random sampling method which is the one of the probability sampling methods has been used while the research method chosen. The research is composed of 3 stages. A form prepared by the researchers to measure the foreknowledge of the students about the refugees has been distributed to the students for the first stage. In the second stage, Social Sciences course has been done as one course duration with the news gathered by researchers about the refugees from the objective journals. Then, in the third stage; a form has been distributed at the end of the lesson to determine the perspectives of the students about the refugees and let them chance to evaluate the things that they have read in the news. According to the results acquired from the research; it has been determined that there was a difference between the perspectives of the students before and after from the course.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleİlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sığınmacılara Bakış Açılarının İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeExamination of the Perspectives of the 4th Grade Students' To the Refugeesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempArş.Grv. Gazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,; Doç.Dr. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue25en_US
dc.identifier.startpage187en_US
dc.identifier.endpage214en_US
dc.relation.journalAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster