• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mathematıcal Modelıng Actıvıty: Murat’s Mobıle Phone

Date

2018

Author

Yaman, Burçak Boz
Uyarlı, Melike

Metadata

Show full item record

Abstract

In this study, a mathematical modeling activity was designed and implemented in a seventh grade classroom. The students were first expected to examine a given mathematical model of a problem that is based on a real life situation and then build a model depending on their own criteria. The mathematical modeling activity which was designed by the researchers involves many mathematical concepts and processes such as analyzing data, reading a table, interpreting a table, building a model, drawing a graph, and interpreting a graph. After application of the modeling activity, students were evaluated based on their performance in solving the mathematical modeling questions and almost all were found to be successful. The researchers offered some recommendations through their experiences for teachers. Among these recommendations are that every student should present their mathematical model to class and discuss it with other students
 
Bu araştırmanın amacı yedinci sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanmış bir matematiksel modelleme etkinliğini uygulama sürecinde öğrencilerin deneyimlerini incelemektir. Bir gerçek yaşam durumunun matematiksel olarak incelendiği problemde, öğrencilerden kendilerine verilen bir matematiksel modeli incelemeleri ve kendi belirledikleri ölçütlerle yeni bir matematiksel model oluşturmaları beklenmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan bu matematiksel modelleme etkinliği verileri inceleme, tablo okuma, tabloyu yeniden yorumlama, bir model oluşturma ve grafik çizme-yorumlama gibi birçok matematiksel kavramı ve süreci barındırmaktadır. Uygulanan etkinlik sonucunda öğrencilerin bu matematiksel modelleme sorusunu çözme süreçleri değerlendirilmiş ve hemen hemen tüm sınıf, etkinlik sürecinde başarılı olarak değerlendirilmiştir. Uygulamanın sonunda araştırmacılar, öğretmenlere süreçten elde ettikleri gözlem deneyimlerine dayanarak bazı öneriler sunmuştur. Bunlar arasında tahtada her bir öğrencinin ürettiği matematiksel modelin incelenmesi ve sınıf olarak yorumlar getirilmesi de yer almaktadır.
 

Source

Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi

Volume

8

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpreU5USTRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6743

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.