• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mathematıcal Modelıng Actıvıty: Murat’s Mobıle Phone

Tarih

2018

Yazar

Yaman, Burçak Boz
Uyarlı, Melike

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In this study, a mathematical modeling activity was designed and implemented in a seventh grade classroom. The students were first expected to examine a given mathematical model of a problem that is based on a real life situation and then build a model depending on their own criteria. The mathematical modeling activity which was designed by the researchers involves many mathematical concepts and processes such as analyzing data, reading a table, interpreting a table, building a model, drawing a graph, and interpreting a graph. After application of the modeling activity, students were evaluated based on their performance in solving the mathematical modeling questions and almost all were found to be successful. The researchers offered some recommendations through their experiences for teachers. Among these recommendations are that every student should present their mathematical model to class and discuss it with other students
 
Bu araştırmanın amacı yedinci sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanmış bir matematiksel modelleme etkinliğini uygulama sürecinde öğrencilerin deneyimlerini incelemektir. Bir gerçek yaşam durumunun matematiksel olarak incelendiği problemde, öğrencilerden kendilerine verilen bir matematiksel modeli incelemeleri ve kendi belirledikleri ölçütlerle yeni bir matematiksel model oluşturmaları beklenmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan bu matematiksel modelleme etkinliği verileri inceleme, tablo okuma, tabloyu yeniden yorumlama, bir model oluşturma ve grafik çizme-yorumlama gibi birçok matematiksel kavramı ve süreci barındırmaktadır. Uygulanan etkinlik sonucunda öğrencilerin bu matematiksel modelleme sorusunu çözme süreçleri değerlendirilmiş ve hemen hemen tüm sınıf, etkinlik sürecinde başarılı olarak değerlendirilmiştir. Uygulamanın sonunda araştırmacılar, öğretmenlere süreçten elde ettikleri gözlem deneyimlerine dayanarak bazı öneriler sunmuştur. Bunlar arasında tahtada her bir öğrencinin ürettiği matematiksel modelin incelenmesi ve sınıf olarak yorumlar getirilmesi de yer almaktadır.
 

Kaynak

Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi

Cilt

8

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpreU5USTRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6743

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.