Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArıkan, Serkan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:35Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-1961
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjNE5EWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6868
dc.description.abstractTürkiye'de ev ödevi çok sıklıkla kullanılan bir araçtır. Ancak Türkiye'de ev ödevi ve matematik başarısı arasındaki ilişkileri hem öğrenci hem de öğretmen özelliklerini dikkate alarak standart verilerle inceleyen araştırmalar oldukça sınırlıdır. Araştırmalardaki boşluğu doldurmak amacı ile bu çalışmada TIMSS 2011 verileri kullanılarak ev ödevi ve matematik başarısı arasındaki ilişki araştırılmaktadır. Bulgulara göre, öğrenci özelliklerinin matematik başarısının sınırlı bir kısmını yordadığı ancak öğretmen davranışlarının matematik başarısını yordayamadığı görülmüştür. Aileleri tarafından ödev yapmaları için zaman ayırması sıklıkla sağlanan öğrenciler matematikte daha başarılı iken, ödev yapıp yapmadıkları sıklıkla kontrol edilen öğrencilerin daha az başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ödev sıklığı, ödev süresi ve matematik başarısı arasındaki ilişki incelendiğinde ise daha sıklıkla ödev verilen öğrenciler daha başarısız iken, ödeve daha fazla süre ayıran öğrenciler daha başarılıdır. Türkiye'de öğretmenler sıklıkla ödev vermekte ancak öğretmenlerin üçte birinin ödevi her zaman kontrol etmedikleri görülmektedir. Öğretmenler nadiren ödevi düzeltip geri dönüt vermekte, ödevi sınıfta tartışmakta ve öğrencilerin ödevleri düzeltmeleri için fırsatlar sunmaktadırlaren_US
dc.description.abstractHomework is a widely used educational instrument in Turkey. However, there is a limited research that investigates the relationship between homework and mathematics achievement in Turkey using not only student but also teacher characteristics measured in standardized tests. To address this issue, the relationship between homework and mathematics achievement was investigated using TIMSS 2011 dataset. Results indicated that student variables could indicate small percentage of the variance in the mathematics achievement whereas no association was found between teacher variables and mathematics achievement. The students whose parents made sure that a time for homework was allocated were more successful, whereas the students whose parents frequently controlled their homework were less successful. A positive relationship was found between time spend on homework and mathematics achievement, whereas a negative relationship was found between frequency of homework and mathematics achievement. Although teachers gave homework very frequently in Turkey, one-third of the teachers did not check the homework. Additionally, the teachers give feedback on homework, discuss the homework in the classroom and have students correct their own homework rarelyen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTımss 2011 Verilerine Göre Türkiye’deki Ev Ödevi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkien_US
dc.item-title.alternativeThe Relationship between Homework And Mathematics Achievement in Turkey According To Timss 2011en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYrd. Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi,en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue26en_US
dc.identifier.startpage256en_US
dc.identifier.endpage276en_US
dc.relation.journalUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster