PSİKOLOJİK FİYATLAMA STRATEJİSİ OLARAK RESTORANLARDA KALANLI ve YUVARLAMA FİYAT UYGULAMALARIYLA İLGİLİ YABANCI TURİST ALGILAMALARI
Özet
Bu çalışmanın amacı; restoranlarda kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamalarıyla ilgili yabancı turist algılamalarını belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda; restoranlarda “.00, .99 ve .90” şeklindeki fiyat uygulamaları, menü fiyatlarına uygulanmış ve yabancı turist algılamaları incelenerek restoran işletmelerine kalanlı ve yuvarlama fiyat uygulamaları hakkında somut bilgiler sunulmak istenmiştir. Elde edilen bulgulara göre yabancı turistler; indirim, iyi-değer, ucuz, ucuzluk, düşük kalite, fiyat oyunu gibi kavram ve düşünceleri “.99 kalanlı” fiyat uygulamalarıyla ilişkilendirirken; kalite, prestij, ödeme kolaylığı, kolay anlaşılırlık, net fiyat, dürüst fiyat, güvenilir fiyat gibi kavram ve düşünceleri yuvarlama “.00” fiyat uygulamaları ile ilişkilendirmektedir The aim of this study is to explain what the perceptions of foreign tourists are by implementing of ‘odd and round-number price-endings” in restaurants. To serve this purpose, “.00, .99 and .90” price-endings are put in menu prices and tangible data which were obtained through this study is presented to the restaurant operators by examining of foreign tourists’ perception. According to the findings while foreign tourist associated “.99 price-endings” with lower price discount, good value, cheapness, lower quality, price tricks, competition; they associated quality, prestige, ease of payment, ease of understandability, precise price, right price, reliable price with “.00 (round) price endings”.
Kaynak
EGE STRATEJİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİCilt
5Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRneE5qYzJOZz09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6901