• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye'deki Hristiyan Pazarı Değerlerinin Analizi ve İnanç Tabanlı Pazarlama Kapsamında Bu Değerlerin İlgili Pazarlara İletilmesi

Date

2012

Author

Güzel, F. Özlem

Metadata

Show full item record

Abstract

12.000 yıllık bir medeniyet tarihine ev sahipliği yapan Anadolu topraklarına gelen topluluklar, kendi kültürel değerlerinin yanı sıra inançlarını da taşımışlardır. Bu durum Anadolu'da, inanç turizmi kapsamında üç büyük semavi din; Müslümanlık, Hristiyanlık ve Yahudiliğe ait önemli ziyaret merkezlerinin zengin varlığıyla sonuçlanmıştır. Özellikle belirli dönemlerde yapılan ibadet ve hac ziyaretleri göz önüne alındığında Türkiye gibi zengin kaynaklara sahip olan ülkelerin turistik ürün çeşitlendirmesi kapsamında bu kaynakları uluslararası platformlarda pazarlaması kaçınılmaz bir durumdur. Bu bağlamda bu çalışmada inanç turizmi pazarı, ekonomik ve turistik açıdan değerlendirilerek Anadolu topraklarında yer alan Hristiyan ibadethaneleri ve çekim merkezleri taranmıştır. Sonuç bölümünde ise inanç tabanlı pazarlama (İTP) faaliyetleri değerlendirilerek İTP ile Hristiyanlık merkezlerine yönelik turist sayısının arttırılması için öneriler sunulmuştur.
 
Each community brought its beliefs together with its cultural values to Anatolia which has hosted a 12.000-year history of civilizations. Within the context of touristic product diversity, Anatolia presents important centres of the three monotheistic religions, Islam, Christianity and Judaism. Especially for worship and pilgrimage, Turkey has rich resources to market on the international platform. In this study, firstly, the faith tourism market was evaluated within the scope of economics and tourism, then, the centres of Christian worshipping and for shooting were evaluated. Finally, some suggestions were made in the attempt to attract more tourists to centres of Christianity within the scope of faith-based marketing (FBM) activities.
 

Source

Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi

Volume

2

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVeU1qTTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7059

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.