Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.contributor.authorAykaç, Necdet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:31:06Z
dc.date.available2020-11-20T17:31:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1305-8177
dc.identifier.issn2459-167X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21612/yader.2020.025
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZeE9UZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/7405
dc.description.abstractBu araştırmada yaratıcı drama destekli resimli çocuk kitaplarının öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılıklarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 66 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel yöntemden faydalanılmıştır. Araştırmanın verileri kültürlerarası duyarlılık ölçeği ile toplanmış ve öğretmen adaylarının öntest-sontest verileri üzerinde ANCOVA analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin kontrol grubundaki öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerinden anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermiştir. Elde edilen bulgular ilgili bilimsel literatür bağlamında tartışılmış ve gerekli önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe present study aimed to explore the effects of creative drama supported children’s picture books on the preservice teachers’ intercultural sensitivity. A total of 66 preservice teachers constituted the research sample This study employed control group pretest-posttest quasi-experimental design. The data of the research were collected with the intercultural sensitivity scale and Covariance analysis was carried out on the pre-test and post-test scores of preservice teachers. The findings of the study showed that the intercultural sensitivity levels of preservice teachers in the experimental group differed significantly from the intercultural sensitivity levels of preservice teachers in the control group. The findings obtained were discussed in the context of the related scientific literature and necessary suggestions were provideden_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYaratıcı Drama Destekli Resimli Çocuk Kitaplarının Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılıklarına Etkisien_US
dc.item-title.alternativeEffects of Creative Drama-Supported Children’s Picture Books on Intercultural Sensitivity of Preservice Teachersen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.21612/yader.2020.025
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage259en_US
dc.identifier.endpage274en_US
dc.relation.journalYaratıcı Drama Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster