• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yaratıcı Drama Destekli Resimli Çocuk Kitaplarının Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılıklarına Etkisi

Date

2020

Author

Yıldırım, Kasım
Aykaç, Necdet

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmada yaratıcı drama destekli resimli çocuk kitaplarının öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılıklarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 66 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel yöntemden faydalanılmıştır. Araştırmanın verileri kültürlerarası duyarlılık ölçeği ile toplanmış ve öğretmen adaylarının öntest-sontest verileri üzerinde ANCOVA analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin kontrol grubundaki öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerinden anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermiştir. Elde edilen bulgular ilgili bilimsel literatür bağlamında tartışılmış ve gerekli önerilerde bulunulmuştur.
 
The present study aimed to explore the effects of creative drama supported children’s picture books on the preservice teachers’ intercultural sensitivity. A total of 66 preservice teachers constituted the research sample This study employed control group pretest-posttest quasi-experimental design. The data of the research were collected with the intercultural sensitivity scale and Covariance analysis was carried out on the pre-test and post-test scores of preservice teachers. The findings of the study showed that the intercultural sensitivity levels of preservice teachers in the experimental group differed significantly from the intercultural sensitivity levels of preservice teachers in the control group. The findings obtained were discussed in the context of the related scientific literature and necessary suggestions were provided
 

Source

Yaratıcı Drama Dergisi

Volume

15

Issue

2

URI

https://doi.org/10.21612/yader.2020.025
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZeE9UZ3hNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7405

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.