• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversite Öğrencilerinin Kimliklerinin Cinsiyet ve Kültüre Göre İncelenmesi: Türkiye ve Amerika’daki Üniversite Öğrencileri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma

Tarih

2016

Yazar

Demir, Gözde Özdikmenli

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın amacı, Türkiye ve Amerika Birleşik Devletleri'nde yaşayan üniversite öğrencilerinin farklı kimlik yönelimi alanlarında (kişisel kimlik, ilişkisel kimlik, sosyal kimlik, kolektif kimlik, akademik kimlik ve yüzeysel kimlik) birbirinden farklılaşıp farklılaşmadıklarının incelenmesidir. Ayrıca, kimlik yönelimi alanları açısından gözlenebilecek olası cinsiyet farklılıkların araştırılması da hedeflenmiştir. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye'de ve Amerika'daki üniversitelerin lisans düzeyindeki çeşitli bölümlerinde okuyan (Türkiye: n = 345, Amerika: n = 383) toplam 737 katılımcıdan veri toplanmıştır. Katılımcıların % 70'i kadın (n = 528), %30'u erkek (n = 209) olup yaş ortalamaları 19.9'dur. Araştırmada katılımcılara uygulanan anket formu Demografik Bilgi içeren sorularla başlamaktadır. Katılımcıların yaşı, cinsiyeti, bölümü, sınıfı, gelir durumu vb. gibi sorular bu kısımda yer almaktadır. Demografik soruların yanı sıra genç yetişkinlerin kimlik yönelimlerini 6 boyutta (kişisel, ilişkisel, sosyal, kolektif, akademik ve yüzeysel) inceleyen Kimlik Yönleri Ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen bulgular 6 kimlik boyutunun önemli bir kısmında kültüre ve cinsiyete göre farklılıkların olduğunu ortaya koymuştur. Türkiyeli katılımcıların kişisel kimlik puanları Amerikalı katılımcılardan ve kadınlarınki de erkeklerden daha yüksektir. İlişkisel kimlik açısından ise yine cinsiyet ve kültür temel etkileri anlamlıdır. Amerikalılar ve kadın katılımcılar daha yüksek ilişkisel kimliğe sahiptir. Sosyal kimlik açısından ise sadece Amerikalıların Türkiyelilere kıyasla puanları yüksek bulunmuştur. Kolektif kimlik puanlarında ise Türkiyeliler Amerikalılardan daha yüksek puanlar elde etmişlerdir. Akademik kimlik boyutunda kadınlar erkeklerden daha avantajlı olup, yüzeysel kimlik açısından her hangi bir cinsiyet ya da kültür farkı tespit edilmemiştir. Araştırma sonuçlar ilgili kimlik literatürü çerçevesinde tartışılmıştır
 
The aim of this study was to investigate the possible differences between university students living in Turkey and United States according to some various identity orientations (personal identity, relational identity, social identity, collective identity, academic identity, and superficial identity). Additionally, it was also aimed to search the predicted sex differences for Identity Aspects in that cross-cultural research sample. The data was collected from totally 737 undergraduate students from various departments of universities in Turkey and United States (Turkey: n = 345, United States: n = 383). Seventy percent of the participants were women (n = 528), and 30% were men, and mean age of the sample was 19.9. The survey form that used in this present study was beginning with some Demographical Questions ask participants’ age, sex, department, grade, economical status and so on. Besides that Demographical Questionnaire, Aspects of Identity Questionnaire that measures young adults’ identity aspects in six dimension (personal, relational, social, collective, academic, and superficial) was also administered. The results introduced that there were some significant sex and cultural group differences in most of these six identity aspects of university students. Participants from Turkey compared to participants from U.S., and women comparison to men had higher levels of personal identity. The main effects of sex and cultural group were also significant for relational identity measures. American participants and women had higher relational identity scores. For social identity only main effect of culture was significant, and American participants had relatively higher scores in that measure. Collective identity levels of participants from Turkey were higher than the participants from U.S. In terms of academic identity, women had higher levels of academic identity scores comparison to men. Besides there were no sex or cultural group differences for superficial scores of the participants. The results were discussed in the direction of previous identity literature
 

Kaynak

Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi

Cilt

33

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZMk16QTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7455

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.