• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tüketicilerin Değişen Alışveriş Alışkanlıkları ve Perakendecilikte Bütünleşik Dağıtım Kanalı Yaklaşımı

Date

2017

Author

Marangoz, Mehmet
Aydın, Ali Emre

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada yeni bir yaklaşım olarak perakendecilikte bütünleşik kanal yaklaşımı tartışılmaktadır. Çalışma bütünleşik kanal yaklaşımının kavramsallaştırılmasına katkı sağlamayı hedeflemektedir. Bu bağlamda perakendecilikte bütünleşik kanalların yapısını anlayabilmek, tüketici ve perakendeci bakış açısıyla bu yaklaşımın değişim sürecine etkisini tartışabilmek amaçlanmıştır. Perakendecilikte bütünleşik kanal yaklaşımı, tüketiciler ile işletmelerin etkileşime girdiği temas noktaları arasındaki eşgüdüme vurgu yapmaktadır. Bu yaklaşımda, işletmelerin birden çok kanalda varlık göstermesinin ötesinde bu kanalları bir arada yönetebilme becerisi ve tüketicilere kanallar arasında uyumlu bir alışveriş deneyimi sunması esastır. Bu bağlamda yaklaşımın tüketicilerin karar alma süreçlerine etkisi incelenmiş, bu yaklaşım kapsamında işletmeler için öneriler sunulmuş ve olası sonuçlar tartışılmıştır.
 
In this study, omnichannel retailing is discussed as a new approach. The study aims to contribute to the conceptualization of the omnichannel retailing. In this context, it is aimed to understand the structure of omnichannel in retailing and to discuss the effect of this approach on the change process from consumer and retailer point of view. Omnichannel retailing emphasizes the coordination between consumers and the points of contact with which businesses interact. In this approach, it is essential that businesses not only exist in multiple channels but also have the ability to manage these channels together and offer consumers a harmonized shopping experience between channels. In this sense, the effect of the approach on consumer' decision making processes in examined, suggestions for businesses are presented within this approach and possible outcomes are discussed.
 

Source

Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi

Volume

9

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVMk5Ea3hNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7633

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.