• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye’deki orman ürünleri ithalatçısı işletmelerin sertifikalı orman ürünlerine ilişkin görüşleri

Date

2013

Author

Türkoğlua, Türkay
Tolunay, Ahmet

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada, başta kereste olmak üzere orman ürünleri ithal ederek, bu ürünleri iç ve dış piyasaya pazarlayan özel sektör işletmelerinin, sertifikalı orman ürünlerine ilişkin görüşleri araştırılmıştır. Bu kapsamda, 56 işletmeye yüz yüze görüşme tekniği kullanılarak 15 sorunun yer aldığı anket yapılmıştır. Elde edilen anket verilerinin değerlendirilmesinde, SPSS 20 istatistik paket programından yararlanılmıştır. İstatistiksel analizlerde 0,05 anlamlılık düzeyi ölçüt alınmıştır. Verilerin güvenilirliği Cronbach’s Alpha katsayısı bulunarak belirlenmiştir. Araştırma yöntemleri olarak ise frekans analizi, yüzde analizi, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi ve duncan testi kullanılmıştır. Sonuç olarak, işletmenin büyüklüğüne ve ihracat yapması durumuna göre sertifikalı orman ürünlerine ilişkin görüş farklılıklarının bulunduğu görülmüştür. İç piyasada sertifika talebinden kaynaklı satış problemlerinin çok az olduğu tespit edilmiştir.
 
In this study, perspectives of enterprises importing forest products especially timber and marketing these products to domestic and foreign trade in Turkey, on certified forest products was researched. In this context, survey consisting of 15 questions it was applied face to face to 56 enterprises. In doing analysis it was benefited from SPSS 20 statistical package program. Statistical analysis significance level criteria have been 0.05. The reliability of data is determined by finding Cronbach& #8217; s Alpha. The research methods are frequency analysis, percentage analysis, independent sample t test, one-way analysis of variance and duncan test. As a result, the size of enterprises and the export status cause enterprises to have different points of perspectives. Domestic markets have very few sale problems resulting from certificated forest products demand.
 

Source

Süleyman Demirel Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi Seri: A

Volume

14

Issue

2

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRVek9Ea3dNQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7641

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.