• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğrenme yönelimliliğin yönetim performansı üzerine etkisi: Muğla mermer sektöründe bir inceleme

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (465.1Kb)

Date

2009

Author

Avcı, Umut

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada, Muğla ilindeki mermer işletmelerde öğrenme yönelimliliğin yenilik performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada öğrenme yönelimlilik, öğrenmeye olan kararlılık, paylaşılmış vizyon, açık fikirlilik ve işletme içi bilgi paylaşımı boyutları ile ölçülmüştür. Öğrenme yönelimliliğe ilişkin boyutlar faktör analizine tabii tutularak doğrulanmıştır. Yenilik performansı ise, tek bir boyut altında yer alan beş ifade ile ölçülmüştür. Araştırma verileri Muğla ilinde faaliyet gösteren 58 mermer işletmesinden anket yöntemiyle toplanmıştır. Regresyon analizi sonucu, öğrenme yönelimliliği oluşturan üç boyutun (öğrenmeye olan kararlılık, açık fikirlilik ve işletme içi bilgi paylaşımı) yenilik performansı üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir.
 
This study examines the effect of learning orientation on innovativeness in the marble sector in the city of Muğla. Learning orientation was measured by four factors with multiple dimensions including commitment to learning, shared vision, openmindedness and intra-organizational knowledge sharing. Dimensions of learning orientation were subjected to Factor Analysis. Innovativeness was measured by a single factor with five dimensions. Data were gathered through a survey on fifty eight marble producing organizations operating in Muğla. Results of the regression analysis revealed that the three dimensions of the learning orientation (commitment to learning, open-mindedness and intra-organizational knowledge sharing) have positive effect on firm innovativeness.
 

Source

Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

5

Issue

10

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRBek1qRTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7683

Collections

  • İşletme Bölümü Koleksiyonu [48]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.