• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Okulda Zorbalık ve Şiddetin Nedenleri ve Önlenmesinin Yönetimi (Muğla Merkez İlçe Örneği)

Tarih

2017

Yazar

Hoşgörür, Vural
Orhan, Asil

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan okul yöneticilerinin okulda şiddet ve zorbalığı önleme yönetimi konusundaki görüşlerini değerlendirmek ve çözüm önerileri oluşturmaktır. Araştırmaya 33 okul yöneticisi katılmıştır. Bu yöneticilerden 12'si (%36) ilkokul, 8'i (%25) ortaokul ve 13'ü (%39) lise okul müdürüdür. Çalışmada, araştırmanın kantitatif kısmında anket, niceliksel kısmında olgu bilim yöntemi kullanılmıştır. Sonuçlara göre; okullarda yaşanan zorbalık ve şiddet olaylarının itme-kakma, kavga, arkadaşını aşağılama, çeteleşme, zorla bir şey kabul ettirmeye çalışma gibi davranışlardan oluştuğu anlaşılmıştır. Okul müdürlerinin görüşlerine göre bu tür davranışların nedenlerinin; ailenin çocuğu yetiştirme tarzından, aile içi şiddetten, öğrencinin içinde bulunduğu çevreden, görsel medyadaki şiddet içeren yapımlardan, öğrencinin akademik başarısızlığından kaynaklanabileceği bilgisine ulaşılmıştır. Okul müdürlerinin okulda şiddeti ve zorbalığı önlemek amacıyla gerçekleştirdikleri etkinliklerden bazılarının; öğretmenleri bilgilendirme, öğrencilerle birlikte kurallar belirleme, riskli alanları denetim altında tutma ve öğrenci velileri ile iletişim kurma olduğu anlaşılmıştır
 
The purpose of this study is to evaluate the opinions of school administrators working in primary, secondary and high schools regarding the prevention of bullying and violence at schools and to develop solution offers about this subject matter. The participants of the study consisted of 33 school administrators working in the central district of Muğla province. 12 (%36) of these administrators were working at primary schools, 8 (%25) of them were working at secondary schools and 13 (%39) of them were working at high schools. In the study, survey model was used in the quantitative part of the study whereas case study method was applied in the qualitative part of the study. According to the results of the study, it was found out that bullying and violence behaviors at schools mostly consisted of such behaviors as pushing and jostling, fighting, humiliating other friends, getting ganged and imposing something by force. Additionally, it was seen that activities such as informing teachers, stating rules together with the students, keeping risky areas of school under control and keeping in contact with parents are some of the activities conducted by school administrators with the purpose of preventing bullying and violence at schools
 

Kaynak

BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Cilt

12

Sayı

24

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpneE56a3pNdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7798

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.