• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Duygusal Arayışların Pazarlamayla Dansı: Deneyim Pazarlaması Kavramsal Bir Analiz

Date

2012

Author

Güzel, F. Özlem
Papatya, Nurhan

Metadata

Show full item record

Abstract

Son yıllarda bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hızla ilerlemesi hem işletmeleri hem de işletmelerin içinde bulundukları pazarları büyük bir değişime maruz bırakmaktadır. Hiç kuşkusuz bu değişimde en dikkat çekici olan rekabetin her geçen gün artmasıyla işletmelerin eskisinden daha fazla müşterilerin istek ve gereksinimlerinin ötesine geçecek ürünler ve hizmetler üretmek ve beraberinde duygusal arayışları yönlendirecek deneyimler yaratmak zorunda kalmalarıdır. Dolayısıyla, kendilerini ürünhizmet işinin ötesinde, deneyim sahneleme işinde gören işletmelerin yeni rekabet aracı "deneyim pazarlama" sıdır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, işletmelerin sürdürülebilir rekabet avantajı yaratabilmesinde önemli olan deneyim pazarlamasının kavramsal analizini ve belirgin özelliklerini kuramsal yapı çerçevesinde analiz etmek ve ortaya çıkan sonuçları detaylı olarak ortaya koymaktır
 
The rapid advancements of informational and technological developments have exposed the businesses and the markets to have great changes day by day. Within the framework of these changes, along with the inevitable necessity of the competition, businesses are obliged to produce products/services going beyond the demands/needs and experiences directing the emotional searches of customers. So, the new competitive tool of businesses that see themselves beyond products and services producers is 'experience marketing'. The aim of this study is to analyze the concept of experience marketing which is important for creating the sustainable competitive advantage and its characteristic features through the conceptual structures and to examine the results
 

Source

İşletme Araştırmaları Dergisi

Volume

4

Issue

4

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJMU9EWTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/8507

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.