Teaching vocabulary to Turkish young learners in semantically related and semantically unrelated sets by using digital storytelling
Özet
Yabancı dil öğreniminde kelime öğretimi, belli teknikler doğrultusunda uygun anlatım ve doğru öğretim stratejileri kullanımını gerektiren kapsamlı bir süreçtir. Bu çalışma, dijital hikayeler yoluyla çocuklara İngilizce kelimelerin anlam bütünlüğü içinde öğretiminin etkilerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 6 video tabanlı İngilizce hikaye seçilmiş ve bu hikayeler sırasıyla ders materyali olarak kullanılmıştır. Çalışma, 6 hafta boyunca 25 altıncı sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir. İngilizce öğretmeni tarafından 6 hikayeden üçünde yer alan İngilizce kelimeler anlam bütünlüğü içinde ve diğer üçünde bulunan İngilizce kelimeler anlam bütünlüğü olmaksızın katılımcılara öğretilmiştir. Elde edilen öğrenim çıktılarını değerlendirmek için SPSS 20 istatistik programı kullanılmıştır. Öğrenciler kelime bilgilerinin hem anlam ilişkisi olan gruplarla hem de anlam ilişkisi olmayan gruplarla geliştirmişlerdir; ancak aralarındaki öğrenme oranı farklıdır. Yapılan testlerde öğrenciler aralarında anlam ilişkisi bulunmayan kelime gruplarından anlam ilişkisi bulunan kelime gruplarına kıyasla daha yüksek puan almışlardır. Teaching vocabulary is a comprehensive process in foreign language learning requiring specific techniques of appropriate instruction and accurate strategy. The present study was conducted to examine the effects of teaching vocabulary to Turkish young learners in semantic clustering way through digital storytelling. To investigate this aim, six video stories were chosen and studied in sequence. The research was carried out with 25 sixth graders during 6 weeks. Totally 6 stories were presented by teacher: three of them were taught in semantically related and three of them were taught in semantically unrelated sets. SPSS 20 package program was used to analyze all collected data. Learners developed their vocabulary at the end of both processes but with different ratio. Participants scored better at semantically unrelated vocabulary teaching process than semantically related vocabulary teaching process. © 2015 JLLS and the Authors - Published by JLLS
Kaynak
Journal of Language and Linguistic StudiesCilt
12Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBNE16ZzRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/8847