Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAıtkuzhıvo-Arslan, Ainur
dc.contributor.authorGün, Süleyman
dc.contributor.authorÜstünel, Eda
dc.date.accessioned2020-11-20T17:52:00Z
dc.date.available2020-11-20T17:52:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.issn1305-578X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBNE16ZzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8847
dc.description.abstractYabancı dil öğreniminde kelime öğretimi, belli teknikler doğrultusunda uygun anlatım ve doğru öğretim stratejileri kullanımını gerektiren kapsamlı bir süreçtir. Bu çalışma, dijital hikayeler yoluyla çocuklara İngilizce kelimelerin anlam bütünlüğü içinde öğretiminin etkilerini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda 6 video tabanlı İngilizce hikaye seçilmiş ve bu hikayeler sırasıyla ders materyali olarak kullanılmıştır. Çalışma, 6 hafta boyunca 25 altıncı sınıf öğrencisinin katılımıyla gerçekleşmiştir. İngilizce öğretmeni tarafından 6 hikayeden üçünde yer alan İngilizce kelimeler anlam bütünlüğü içinde ve diğer üçünde bulunan İngilizce kelimeler anlam bütünlüğü olmaksızın katılımcılara öğretilmiştir. Elde edilen öğrenim çıktılarını değerlendirmek için SPSS 20 istatistik programı kullanılmıştır. Öğrenciler kelime bilgilerinin hem anlam ilişkisi olan gruplarla hem de anlam ilişkisi olmayan gruplarla geliştirmişlerdir; ancak aralarındaki öğrenme oranı farklıdır. Yapılan testlerde öğrenciler aralarında anlam ilişkisi bulunmayan kelime gruplarından anlam ilişkisi bulunan kelime gruplarına kıyasla daha yüksek puan almışlardır.en_US
dc.description.abstractTeaching vocabulary is a comprehensive process in foreign language learning requiring specific techniques of appropriate instruction and accurate strategy. The present study was conducted to examine the effects of teaching vocabulary to Turkish young learners in semantic clustering way through digital storytelling. To investigate this aim, six video stories were chosen and studied in sequence. The research was carried out with 25 sixth graders during 6 weeks. Totally 6 stories were presented by teacher: three of them were taught in semantically related and three of them were taught in semantically unrelated sets. SPSS 20 package program was used to analyze all collected data. Learners developed their vocabulary at the end of both processes but with different ratio. Participants scored better at semantically unrelated vocabulary teaching process than semantically related vocabulary teaching process. © 2015 JLLS and the Authors - Published by JLLSen_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.titleTeaching vocabulary to Turkish young learners in semantically related and semantically unrelated sets by using digital storytellingen_US
dc.item-title.alternativeDijital hikayeler yoluyla anlam ilişkisi olan ve olmayan İngilizce kelime gruplarının çocuklara öğretimien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye; Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Burdur, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.journalJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster