• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirmede Puanlara Anlam Kazandırma: %70 Doğru Yanıt Yöntemi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (1.360Mb)

Tarih

2018

Yazar

Arıkan, Serkan
Kilmen, Sevilay

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamaları kapsamında geliştirilen testler temel alınarak, %70 doğru yanıt yöntemi ile puanlara anlam kazandırılıp kazandırılamayacağını araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda %70 doğru yanıt yöntemiyle elde edilen soru gruplarının bilişsel taksonomiye göre sıralanıp sıralanmadığı ve %70 doğru yanıt yöntemi ile elde edilen soru grupları ile madde haritalama yöntemi sonucunda elde edilen soru gruplarının uyumu incelenmiştir. Araştırmanın bulguları %70 doğru yanıt yöntemi kullanılarak elde edilen soru gruplarının, testin geliştirilmesinde temel alınan TIMSS matematiksel düşünme becerileri gibi hiyerarşik bir yapı gösterdiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca bulgular %70 doğru yanıt yöntemi ve madde haritalama yönteminin belli ölçüde benzerlik gösterdiğine işaret etmektedir. Bu yöntem sayesinde öğretmenlerin öğrencilere ve velilere test sonuçlarını kullanarak öğrencilerin bilgi ve becerileri hakkında daha sık anlamlı geri bildirim verebilecekleri düşünülmektedir.
 
The aim of this study was to investigate whether the classroom test scores could be used to give proficiency-based results by using the 70% correct response method. For this purpose, the extent to which the question groups obtained with 70% correct response method represented the proposed cognitive dimensions and the similarity of the question groups obtained with 70% correct response method and item mapping method were examined. The findings of the study showed that the question groups obtained using the 70% correct response method were hierarchical. In addition, findings indicated that the 70% correct response method and item mapping method showed some similarities. With the use of this method, it is believed that teachers could give more frequent proficiency-based feedback on their test results.
 

Kaynak

İlköğretim Online (elektronik)

Cilt

17

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJek1URXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7758

Koleksiyonlar

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [131]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.